Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

4 Oct 2012

Parking sejam RM2.50 , mampu ka ?


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !


Kat KL memang standard , sejam 2.50 , tu kira murah tu .....

Sudahlah bayaran yang dikenakan mahal, tetapi keselamatan kenderaan pula tidak ada jaminan.Malah sekiranya berlaku kerosakan dan kecurian, ia menjadi tanggungjawab sepenuhnya pemilik kenderaan sendiri.
Itu dilema kepada kebanyakan warga kota sekiranya mahu memeletakkan kenderaan di premis letak kereta swasta di ibu kota pada masa ini.

Seorang pekerja swasta, Mohd. Ashraf Adlan, 25, berkata, syarat yang dikenakan itu seolah-olah menunjukkan pengusahanya lepas tangan dan tidak bertanggungjawab kepada sebarang risiko yang berlaku kepada kenderaan pelanggan.Malah menurutnya, syarat itu juga digunakan oleh sesetengah premis parkir kereta yang mempunyai pengawal keselamatan serta sistem kamera litar tertutup (CCTV) sekali pun.

“Pengguna tidak ada pilihan lain sebab kadang-kadang memang itu sahaja tempat meletakkan kenderaan yang ada dan terpaksa akur.“Kalau parkir ‘bersepah-sepah’ nanti takut kena tunda atau saman dengan DBKL (Dewan Bandaraya Kuala Lumpur),” sumber

Dulu  tahun 2000 waktu aku keje kat KLIA dulu , nak parking punyalah susah , parking berbayar , sejam 3.50 , kalau 8 jam  cuba kira tengok .... last sekali aku tak tahan , aku parking je kat masjid tepi KLIA tu , dan tumpang orang atau teksi yang lalu di situ  ke KLIA , nak wat camna .....

Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

2 comments:

Unknown said...

nk wat camne...tulah yg dinamakn kemajuan...hehehe

Unknown said...

Mahalnya kalau subsequent hours RM2.50...
Kalau 1st hour RM2.50 tu kira ok la coz kat Sabah pun macam tu jugak...
Tapi, kalau subsequent hours RM2.50 memang teruk...
Bayangkan kalau perempuan nie, mana cukup window shopping 1 jam...
Paling kurang pun 3 jam...
Wah...mahalnya...Dah RM7.50 tu...
Tapi, nak buat macam mana kan...

Post a Comment