Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

19 Oct 2012

Tidur awal semalam , fuuh hari ni lega , leh bangun awal..


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Hari ni kol 6 dah jaga , mandi dan solat subuh , hari ni cuti , tak larat nak gi keja , anak pun demam , leh buat alasan nak cuti tu hehe ! , pagi ni kasi balas semua hutang rakan blogger dan  kasi balas lawatan rakan blogger . Aku dapat tidur tanpa gangguan semalam , bestnye, hari ni dapat bangun awal . Nanti lepas zohor konfirm aku mengantuk pula , kalau aku tak tidur lepas zohor memang tak larat nak buat apa dah sebelah petang dan malam nanti . Lepas zohor , wife gi keja dalam kol 2.30 gitu , aku ? Layan bantal le .Bawah ni ada sedikit fakta pasal tidur tengahari ni ,...




Berpandukan kajian-kajian saintifik, tidur sekejap di waktu siang (day napping), terutamanya pada waktu tengahari, didapati amat berkesan untuk mempertingkatkan tenaga, tumpuan dan akhirnya produktiviti pekerja-pekerja. Baru-baru ini satu kajian 25 tahun tentang kesan tidur ke atas negara-negara industri dan pasca-industri telah mendapati bahawa “92.5% pekerja-pekerja yang berkesempatan tidur di waktu tengahari, mempunyai daya kreativiti yang lebih tinggi. Daya kemampuan mereka untuk menyelesaikan masalah juga meningkat. Semua ini pastinya meningkatkan produktiviti.”
Aku ambik dari sini

Kalau hari cuti memang aku selalu tidur selepas zohor sekejap dalam sejam gitu . Tapi kalau hari keja tak leh la buat mcm tu , nanti bos marah lak , apa ni nak keja ka nak tido ? .Kalau aku nak lelap jap pun , kat surau la tempat paling sesuai. Anak aku pun mcm tu , kalau dia bangun awal , konfirm dalam kol 2  petang gitu , pasti mengantuk . Kasi dia tidur juga , nanti dia buat perangai. serba tak kena .

Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

4 comments:

hainom OKje said...

ha..ha... samalah macam hubby OKje... suka sangat tidur siang... macam time baby he..he... lebih kurang waktu cam tulah... tapi OKje pulak yg tak suka tidur siang.... sebab kalau tidur rasa mcm rugi, masa mcm singkat je...

Wah ....bestlah HUda ayah dia cuti ek!

abg cik said...

orang lelaki ni kena tidur kejap lepas zohor , tak larat nak jaga lewat malam nanti hainom okje

Dunia Wilma said...

Baru tahu tentang keistimewaan tidur siang nie...
Tapi, Wilma tak boleh la tidur siang...
Walaupun dah berabis baca buku buat mata nie mengantuk ^_^

abg cik said...

tak tidur lagi bagus wilma , malam boleh tido awal

Post a Comment