Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

20 Oct 2012

Rantai anak ketika bekerja , kat sini belum ada lagi tapi kat China..


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Pagi tadi aku terbaca dalam Metro Online pasal ibu bapa bawa anak ketika pergi bekerja , rantai anak-anak tu kat tempat keje supaya tak gi jauh-jauh . Tujuan mereka tu supaya anak berkeliaran jauh-jauh dan supaya orang tak culik . Niat mereka baik , tapi mungkin disalah tafsir oleh masyarakat dunia . Tengok gambar bawah ni , budak umur 3 dan 4 tahun dirantai supaya tak main jauh .  




Terlalu bahaya untuk membawa mereka ke kawasan pembinaan ketika mereka bekerja.Kerana itu, pasangan berkenaan merantai anak mereka untuk memastikan mereka selamat.Si bapa berkata, dia dan isteri sedar mereka tidak sepatutnya merantai anak mereka sedemikian. “Isteri saya sudah beberapa kali menangis kerana terpaksa merantai mereka. Tetapi, kami tidak punyai pilihan,” katanya.Perbuatan itu menggambarkan kemiskinan melampau yang dihadapi ramai keluarga di China.Sebahagian ibu bapa tidak mampu membayar penjagaan anak atau anggota keluarga yang kurang upaya ketika mereka keluar bekerja.Aku ambik dari sini

Tengok gambar atas ni , kesian , bapa dia tengah mengutip sampah , guna basikal , anak dia dirantai pada kenderaan tu supaya tak main jauh-jauh ketika bapa dia dok kutip sampah . Budak dalam gambar atas ni sebenarnya ada penyakit sawan , dia dirantai supaya tak bertindak ganas , fuuh macam-macam ada kat negeri China ni , ye la penduduk ramai . Kat Malaysia aku tak penah dengar lagi kes macam ni ...
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

6 comments:

MrJep said...

Untuk kebaikan mungkin bole kot..Saye rase
mat2 rempit kt luo tue bagus dirantai supaye
tak berkeliarn waktu malam..hehehe..baru
mereke tau erti ketidakbebasan..biase tau erti
kebebasn jer..hehe

abg cik said...

haa rantai mat rempit , terbaik bro !! mereka patut dirantai , mengganggu lalulinta je ...

Dunia Wilma said...

Kesian...
Tapi, ini untuk kebaikan jugak kan...
Ibu bapa mana sanggup buat macam tu...
Lebih baik mereka bawa anak2 pergi kerja daripada kurung mereka di rumah tanpa ada orang memantau pergerakan anak2 tu ^_^
Syukurlah setakat hari nie, belum ada terjadi macam nie di Malaysia...

abg cik said...

kat malaysia ni belum sampai tahap tu lagi , masih mampu lagi jaga anak , kalau ada pun ,macam aku hari tu wilma , bawa anak ke tempat keje , tapi sekejap je

hainom OKje said...

siankan..... kita percaya mesti ada alasan tersendiri mereka buat cam tu....

abg cik said...

tak dak pilihan , kena bawa ke tempat keje gak la

Post a Comment