Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

30 Oct 2012

Medan Gopeng nak kena pindah ke Meru Jaya ?


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Hari tu aku gi kursus di Shah Alam , aku pergi dan balik naik bas, jadi waktu nak balik tu kawan ajak aku tumpang kereta dia sampai Medan Gopeng , Ipoh. Medan Gopeng tu stesyen Bas Ekspress la , aku pun tumpang , tapi aku kata kat dia , aku kena sampai sebelum kol 9 mlm , sebab bas terakhir ke Perlis bertolak kol 9 mlm . Dalam perjalanan tu dia ada cerita , Medan Gopeng nak kena pindah ke Meru Jaya , dekat tol Jelapang ( Ipoh Utara ) , aku dok pikir , betul ka ? Memang betol pun , baca cerita bawah ni ...



Majoriti pengusaha dan ejen bas ekspres bagi semua laluan enggan berpindah ke Terminal Amanjaya kerana tidak berpuas hati apabila ia diuruskan sebuah syarikat dan bukannya sepenuhnya milik Kerajaan Negeri.
Menurutnya, sehingga kini, pembahagian kaunter penjualan tiket oleh pengurusan terminal yang masih belum terjawab, selain banyak masalah dalaman yang timbul membuatkan mereka tidak mahu memindahkan operasi ke Meru Raya.Baca berita penuh di sini

Aku ni tak penah tinggal kat Ipoh , tapi aku selalu singgah kat Medan Gopeng tu sbb , aku selalu balik dari KL naik ' bas lompat ' . ' Bas lompat' tu maksudnya , aku naik dari Pudu Central  ke Ipoh , pas tu dari Ipoh ke Kangar , haa cepat sikit sampai  dan jimat masa . Kalau kursus aku habis kol 4.30 petang  , naik bas dari KL kol  5.30  petang , sampai Ipoh kol 8.30 mlm , pastu naik bas dari Ipoh kol 9 mlm , sampai Kangar dlm kol 1.30 pagi  gitu la , jimat masa menunggu , kalau aku naik bas ekspress dari KL terus Kangar , kol 11 mlm baru nak bertolak , so mana yang terbaik ? Nak merayau KL dulu sambil tunggu bas kol 11 ka ? Atau naik ' bas lompat'  ?  Ada keburukan gak sampai Kangar kol 1.30 pagi ni , teksi dah tak da time tu , terpaksa kejut bini gak datang ambik kat stesyen bas  , kesiannnn dia ......

Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

5 comments:

Crack said...

Keburukan sampai kat kangaq time tuh antara teksi takdak tak pun teksi sembelih kaw2...balik beseri RM30... =="

zack mus said...

ada aku nampak teksi , saja tak mau naik komfirm kena sembelih punya , han dok beseri ka ?

Crack said...

aaa...aku dok Beseri, aku bini takleh drive, pilih dua ja, teksi takpun call member aku...haha.

zack mus said...

oooo satu kapai la kita

Crack said...

haha...yaaa sekapai...tapi hang kapten kot..aku baru lg..kakakaka

Post a Comment