Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

13 Oct 2012

Hantar dobi , itu yang terbaik bagi aku..


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Hantar baju gi kedai dobi , bunyinye macam orang malas nak basuh baju kan ? Tapi bagi aku tak , itu satu langkah terbaik , aku dan wife kerja , selalu tak ada rumah , lepas tu baju banyak tak basuh , simpan-simpan dah jadi gunung dah , jadi untuk selamatkan baju tu dari berkulat  , gi hantar dobi , bukan malas nak basuh, bukan kedekut sabun ,bukan kedekut elektrik , bukan mesin rosak , tapi , cuaca tak menentu kejap hujan kejap panas , nak basuh hari minggu pulak , hujan pulak , nak basuh hari kerja , kalau hujan time kerja sapa nak kutip , nanti kena basuh dua kali , tak ke rugi namanya ?



Bukannya mahal sangat , sekilo RM2 je , bukan selalu , kalau cuaca panas , basuh lah, kalau  hujan memanjang , kena hantar dobi , kalau tidak tak de baju nak pakai . So far banyak menda dah setel , baju tak basuh yang tinggi macam gunung tu dah diibasuh dan tersusun dalam almari , tadi aku buat he he. Dulu aku tak terfikir nak hantar dobi , ingatkan mahal sangat , sekarang dah tau ...  Hmmm lepas ni dok pikir nak hantar apa lagi grrrrr .....
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

4 comments:

dayteenlea said...

betul tu.
sy anta time hujan2 cmni.hehe

ade dobi yg ade member card. dpt diskaun.he

zack mus said...

sama la, lepas ni , aku rasa dobi terus le , basuh sikit-sikit je

Unknown said...

kalau anta dobi, tak semestinya malas..
time hujan macam ni, baju payah nak kering..
baik anta dobi aje.. :)

OKje said...

OKje pun buat jugak cam tu kalau jadi mcm b.cik.... dua dua keje pas tu.... cuaca tak menentu.... bukan mahal pun lagi2 kat Arau....heee

Post a Comment