Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

10 Oct 2012

Ambil PMR di usia emas...


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Aku tabik kat uncle ni  , walau dah umur 40 an  tapi masih , semangat nak ambik PMR , katanya nak tebus kesilapan 40 tahun lalu. Tak pa , masih ada semangat lagi , dulu mungkin dia buat silap , sekarang baru sedar , menuntut ilmu tu sepanjang hayat kan ?



Nordin bersama seorang lagi rakan berusia 40-an mencatat sejarah tersendiri apabila menjadi calon persendirian paling tua menduduki PMR.Dia yang bekerja sebagai tukang kebun berkata, usia bukan penghalang untuknya menduduki PMR, sebaliknya perlu dijadikan contoh kepada golongan muda supaya tidak mensia-siakan peluang yang ada dengan belajar bersungguh-sungguh.“Saya menduduki PMR kerana mahu menebus kegagalan mendapat keputusan baik dalam peperiksaan Sijil Rendah Pelajaran (SRP) 35 tahun lalu.“Saya mendaftar untuk menduduki PMR pada Februari lalu dengan yuran RM85. Walaupun sibuk, saya meluangkan masa mengulangkaji pelajaran.“Pada mulanya anak dan isteri menyangka saya hanya bergurau, tetapi mereka kemudian memberi semangat dan dorongan,” katanya. Sumber

Lepas lulus PMR ni  ,ambik SPM pulak no , lepas  tu sambung sampai dapat Diploma , Degree dan sewaktu dengannya , kan  ?

Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

7 comments:

dayteenlea said...

bagus pakcik2 ni

selamat maju jaya!

Dunia Wilma said...

Tabik hormat kat kedua-dua Pak Cik nie...
Semoga mereka berdua dapat menjawab soalan PMR dengan baik dan lulus dengan cemerlang...

Intan Norhaida said...

mesti amik pmr dlu ke???xleh amik terus spm...cepat skit kot2 nk amik degree...hheheh....

abg cik said...

selagi otak belum berkarat , teruskan la la la

hainom OKje said...

Life begin at 40 kan....he..he... okay le tu...

HARIHARUDUIT(MOHD MUSLIM MD YATIM) said...

semangat ni..nak ambik spm ..umo dah 31....camna cara?..tolong sahabat2...spm kurang memuaskan 2ja kredit...semua lulus ja....

HARIHARUDUIT(MOHD MUSLIM MD YATIM) said...

semangat ni..nak ambik spm ..umo dah 31....camna cara?..tolong sahabat2...spm kurang memuaskan 2ja kredit...semua lulus ja....

Post a Comment