Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

30 Oct 2012

Tanam sayur atas bumbung ...kesian


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Penduduk Palestine tanam sayur atas bumbung
Penduduk Palestin terpaksa tanam sayur atas bumbung , kesian , sampai tahap tu kehidupan mereka , Allah nak uji tu , bumi Palestine bumi para ambiya' , bumi yang penuh keberkatan . Sebulan yang lepas aku terbaca akhbar ,  mereka ternak ikan dalam kanvas , yang pelik nya ikan tu ikan air tawar , tapi mereka boleh guna air laut yang telah ditapis untuk mengurangkan rasa masin , MasyaAllah !! Allah Maha Besar !! Kat Malaysia ni pun tak penah lagi aku dengar ikan air tawar boleh hidup dalam air masin , Tapi kat Palestine semua boleh jadi . Terpaksa ternak ikan sebab nak gi ke laut tak boleh sebab takut kena tembak dengan peluru berpandu.

Di Palestine , sumber air bersih mereka disekat , nak minum air hujan ja ada , . Kalau nak air bersih kena korek telaga sendiri .Satu lagi keajaiban di sana , tempat yang tak disangka ada air , akan ada air , contoh ada satu dataran kering kontang , tapi bila ditanam pokok, pokok itu hidup subur , walhal Israel dah istihar , tempat tu memang tak da air . Walhal kat bawah tanah ada oasis , haa air tu  dilitupi oleh pasir . Kuasa Allah semua tu .

Jom kita bantu sedara seagama dengan doa atau wang , kita berjuang bersama-sama mereka ....Baca lagi sini
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

4 comments:

hainom OKje said...

Bila tengok ni.....OKje amat-amat bersyukur dapat hidup kat Malaysiakan....

abg cik said...

Kita kat Malaysia ni , manja sangat , banyak lemak ,....

Crack said...

Semoga Allah melimpahkan rahmat kat penduduk di bumi Palestin.

Nor Zilla Sensei said...

kat sana menderita sangat. moga penduduk di sana di rahmatiNya. kesian tgk

Post a Comment