Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

24 Oct 2012

Kes pecah ATM lagi


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Aku heran betul lah , lagi-lagi aku dengar kes pecah mesin ATM , apsal tak dak ciri-ciri keselamatan ka , dalam pasaraya pulak tu , mana pengawal keselamatan ? Tak wat keja ka ? Mesti ada somthing  wrong ni , pasaraya besar mcm Giant tu bukan senang nak pecah masuk , CCTV bersepah ....



Polis telah menubuhkan pasukan khas bagi menyiasat kes memecah dan melarikan wang daripada mesin juruwang automatik (ATM) di sebuah pasar raya besar di Plentong semalam.

Timbalan Ketua Polis Johor, Datuk Ismail Yatim berkata, pasukan khas itu akan menyiasat sama ada kes tersebut dilakukan oleh kumpulan yang sama yang mencuri wang daripada mesin ATM di sebuah pusat beli-belah di sini bulan lepas.

"Kita akan menyiasat sama ada kedua-dua kes dilakukan oleh kumpulan yang sama. Akan tetapi pada masa ini, kita mendapati dalam kes pertama, penjenayah menggunakan mesin gerinda untuk memecahkan mesin ATM, manakala yang semalam menggunakan pemotong gas oxy-acetylene,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.Berita penuh di sini

Aku pun pelik , apsal mudah sangat mereka masuk , pasaraya besar tu CCTV  ada kat 50 biji , aku gerenti punya , habis pak guard ada berapa orang , harap CCTV ja  banyak . Aku tau la yg keja guard ni banyak Abang La ( Bangla ) , takut ada pakatan ni . Aku tak kata guard yang subahat , apa pun kes ni masih dalam siasatan polis , tunggu ja .
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

3 comments:

Unknown said...

Menakutkanlah sekarang nie...
Macam-macam terjadi...

Aimacomel said...

bahaya sungguh.. jenayah tu ada je dimana-mana kan

zack mus said...

betul tu , pencuri ni mmg licik

Post a Comment