Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

20 Nov 2012

' Tak dapat 5A ' punya pasal , takut nak balik rumah


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
' Tak dapat 5A '   punya pasal budak ni sanggup lari dari sekolah . Sebenarnya dia dapat 5A , tapi cikgu tercicir nama dia , jadi tak diumumkan lah , sanggup dia lari sembunyi di Dewan sejauh 1 kilometer tu .



Menyangka dia gagal memperoleh 5A dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2012 apabila namanya tidak dipanggil guru, seorang murid tahun enam Sekolah Kebangsaan Bandar Uda (2), di sini, melarikan diri sebelum bersembunyi dalam dewan kira-kira satu kilometer dari sekolah itu, semalam.

Hafeq Shakirin Abd Halim, 12, bersembunyi di dewan itu dua jam sebelum ditemui menangis oleh bapanya, Abdul Halim Abdul Manaf, 40, dan ibunya, Norlida Mohd Yusof, 37, yang sebelum itu menghubungi polis apabila mendapati anaknya hilang. Berita penuh sini

Kekadang tu harapan tinggi dari mak dan ayah tu membuatkan tekanan yang tinggi berada atas bahu anak kita . Tu lah sebab dia lari agaknya , dia takut nak balik rumah , takut kena marah . Bebudak ni hati dia lembut , mudah tersentuh , cepat nangis . Budak-budak tak pandai mohong (bohong)  , haa orang tua pandai bohong . !

Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

8 comments:

miz ruha said...

harapan mak ayah tinggi sangat kot...
kesian dia lari sembunyikan diri...

tahniah hafeq... :)

Nurul Aini said...

kesiannya..sedih tengok adik ni..mesti tekanan sebab tu lari.

dayteenlea said...

bahaya ni

zimi chan said...

siapa tidak tertekan lalu lari apabila berusaha sepenuhnya tetapi gagal.saya pun merasa seperti anak yang tidak berguna apabila ibu bapa mengharapkan sesuatu tetapi tidak dapat ditunaikan.walaubagaimanapun,tahniah kepada hafeq shakirin kerana dapat melakukan yang terbaik di dalam peperikasaan UPSR.janganlah terlalu mengikut perasaan kerana anda sudah pun mendapat apa yang anda inginkan.harap hafeq akan berjaya hingga dewasa.....

Intan Norhaida said...

cekgu pun camne smpi leh x umumkan name dia??? dia mesto konfiden dpt 5A tu..tup2, x diumumkan....kecewa, takut....cian die...
papepun tahnah ye adik....:)UPSR is just the beginning!!!

hainom OKje said...

Dahsyatnya...... tapi respect dengan semangat yang ada pada dia, tak mahu menghancurkan harapan mak ayah! macamana lah nak dapat harapan macam ni kat anak2!

abg cik said...

harapan tinggi woo , tak tertanggung ni

atie aizam said...

anakku dapat 3A 2B alhamdulillah.. sokongan ibubapa sgt penting sebenarnya.. budak tu dah amik exam pun, sepatutnya ibubapa tahu tahap usaha anak tu dan terima apapun keputusan yg dpt.. jgn tekan mereka..

Post a Comment