Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

7 Nov 2012

' Alahai !! Tunang aku buat hal '


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Setel problem kan ?  Duit tak cukup nak buat hantaran kahwin , buat laporan polis palsu kata dia  disamun sewaktu keluarkan wang dari ATM . Tak gentleman langsung , kalau duit tak cukup boleh bincang dgn famili . Buat malu kaum kerabat ja . Langsung tak pikir panjang , tengok kisah bawah ni .......


Di Batu Pahat, pening memikirkan wang hantaran tidak cukup, seorang lelaki melakukan tindakan bodoh untuk menyelesaikan masalahnya apabila membuat laporan polis palsu kononnya dia disamun ketika mengeluarkan wang untuk dijadikan hantaran kahwin di bank, sebelum menghilangkan diri.

Lakonan lelaki berusia 24 tahun itu menyebabkan tunangnya serta keluarga menanggung malu apabila majlis perkahwinan mereka yang sepatutnya berlangsung Jumaat lalu, dibatalkan dan ditukar ditukar kepada majlis doa selamat.

Tunang lelaki terbabit yang hanya mahu dikenali sebagai Noor, 23, berkata, bakal suaminya menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) empat hari sebelum hari persandingan pada 29 Oktober lalu dan memaklumkan dia menjadi mangsa samun.Baca lagi sini

Benda ni boleh bincang , tangguh dulu ka , pinjam sat kat famili ka , nanti bayar balik , sekarang ni duit hantaran orang tak bagi cash dah , orang bagi cek la , lebih selamat , mana org berani nak keluarkan duit sampai RM18K dari bank , takut woo . Tapi ramai dah buka cek atau bank transfer , nak akad nikah nanti bawa slip bank ja ,kan senang . Aku dulu pun RM6K woo , malam tu takleh tido , takut perompak masuk , nanti lesap duit , tapi syukur , semua selamat , anak 2 orang dah , walau kawen lewat .....
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

4 comments:

Crack said...

Errr...faktor hantaran mahal mungkin? :P

Intan Norhaida said...

hantaran mahal ke...dh jd persetujuan dua famili...len kali kalau x snggup, cakap awal2....bile wat camni, famili pun malu...

hainom OKje said...

Tulah.... tak fikir panjang.... malulah tu kot... anak yatim piatu kot...... sekarang ni bukan main mahal lagi hantaran..... mak oi 18,000.....hish ..hish seram nengoknya!

abg cik said...

tapi hari tu sapa suruh dia setuju dengan harga hantaran tu , tak mampu tolak ja

Post a Comment