Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

6 Nov 2012

Tak ambik SPM pun tak pa kalau ....


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Tak ambik SPM pun tak pa kalau gaji cecah RM300,000 sebulan , SPM bila-bila masa pun, nanti balik Malaysia  boleh ambik ,  kalau ada SPM pun ada ke pihak nak bayar gaji RM300,000 sebulan ?


Pemain bola sepak muda sensasi negara, Mohd Nazmi Faiz Mansor, 18, yang dijadual menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun ini, tidak berbuat demikian pada hari pertama peperiksaan itu di Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ) hari ini. Nazmi, yang kini beraksi bersama kelab remaja Beira Mar di Portugal, sepatutnya menduduki SPM pada November tahun lepas, namun menangguhkan hasrat itu bagi membantu skuad Harimau Muda menghadapi Sukan SEA Indonesia 2011.Baca lagi sini

Antara komen yang aku tengok kat FB , ada yang sokong , tak sokong pun ada , ada Ijazah pun belum tentu dapat gaji RM300,000, apa pun nak main bolasepak , jangan lupa tanggungjawab kepada Allah , solat jangan tinggal ye Nazmi , takut gaji yg awak dapat tu tak berkat , aku pun ada Diploma ja Nazmi , belajar macam nak pening kepala , dapat gak keja , boleh lah cukup makan , yang pasti , gaji aku tak sampai RM300,000 pun mcm kau, ingat Tuhan sama ,  all the best .....



Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

14 comments:

hainom OKje said...

Anak dara mesti berebut ni.... Tulah kan sempat ke nak solat agaknya...kalau dah asyik kat padang je.. semoga tahu tanggungjawab sebagai hamba!

Arjuna Silvera said...

rezeki kat mana mana...

fadz said...

betol la, umo 50 pn bleh ambik spm lg, tp sampai umo brpa nk main bola?.. terpulang pd empunya diri, antara ilmu dan duit yg mna penting?..

abg cik said...

habis main bola , ambik je SPM

Intan Norhaida said...

dunia skang ni ilu x kemana, duit yg penting....org kata, money can buy everything...ye ke????
tepuk dada tanya iman le..yg mana penting bagi diri sendiri....

norazis said...

salam, setakat PMR apa lah sgt, eloklah ambil juga SPM, nasib seseorg blm tentu, SPM tu mnentukan arah tuju remaja masa dpn..walupun nama sedang gah dimata dunia, ilmu dunia dan akhirat juga penting seiring dgn populariti yg ada skarang..jatuh bangun atau sakit demam akan datang belum pasti..kalu dah tersadai sakit ada pihak nak tanggung RM seumo hidup takpe lah..Alhamdulillah..contoh dah ada..fikir2kan..awak masih muda..

abg cik said...

fikir sendiri lah nazmi ooii

Syahrulzaman Ahmad said...

amik STPM boleh lagi..he

Yousof said...

Tak ambik SPM pun tak pa kalau rasa larat nak main bola sampai umur 55 tahun.. ;D


Pandai-pandailah dia buat keputusan, doakan yang terbaik je.

abg cik said...

elehh nanti dia umur 30 an tak larat nak main , ambik je spm ,ada orang umur 55 baru nak ambik PMR

abg cik said...

ada yang ada diploma, degree , master dok gantung saja , pastu dok megah ada sijil tapi tak guna pon , sory kalau sapa terasa !!

MocerA said...

xpyh amik spm pn xpe..kumpul duit byk smpi x lalu main bola..blik kg bukak bisnes, bli ladang sawit byk2 ke..haha..ade spm pn kje xde pe cer..

nur muhd said...

Hanya satu ilmu yg WAJIB...Ilmu Mengenal Allah...yg lain Harus sahaja....

abg cik said...

betul tu , ilmu Allah wajib tau nooo Nazmi

Post a Comment