Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

17 Nov 2012

Sondol di Plaza Tol , kereta langgar bontot ...


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Di Plaza tol Sentul menghala Seremban , sebuah kereta langgar bontot kereta depan dia semasa nak bayar tol , terlupa nak brek ka apsal pun tak tau .Baca je la sini  Berita penuh sini . Ni yang buat aku kekadang tu nak je beli smart tag , harga dia lebih kurang RM60 ja , tapi aku jarang naik highway , sekali-sekala ja . Kalau beli pun jarang guna . Kad Toch N Go ada la , tapi dah rosak , lama tak guna .

Hari tu gi Sg Petani pun bayar tol guna tunai ja . Tapi dok beringat gak , dok tengok gak cermin belakang kot ada kereta sondol belakang . Kalau ada nampak lori kat belakang , haa dok perati gak kot dia tetiba brek tak makan ka .

Dulu ada kes macam ni kat Plaza Tol Alor Setar Utara ( Hutan Kampung ) , lori tu brek tak makan , habis beberapa biji kereta dia rempuh , kalau tak silap plaza tol pun kena rempuh , ada gak beberapa orang jadi  korban , tapi tak ingat berapa orang . Hissh takut gak dok berenti bayar duit lama-lama kat plaza tol ni .

Macamana perasaan pekerja plaza tol tu ? , mereka lagi bahaya , dok bersabung nyawa kat tu , sepanjang masa terdedah kepada rempuhan . Kena ada insuran ni , tapi aku ada sembang dgn sahabat dok keja Tesco dulu , dia penah keja Plaza Tol , memang lebat duit , OT hari-hari kena buat , duit masyuk tu , tapi dia terpaksa berhenti sebab dapat kerja kerajaan , dapat jadi warden penjara .

Ahad ni dok plan nak gi Sg Petani pulak , naik highway lagi , nak gi sunat Huda ,hari tu Doktor Aisyah tak ada ,  baca doa naik kenderaan dan......tawakkal kepada Allah ...
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

1 comment:

hainom OKje said...

Macamana boleh tersondol ek... pelik jugak kadang-kadang tu

Post a Comment