Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

10 Nov 2012

Ketiak busuk tak boleh jadi pilot ?


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Dari Metro hari ni , bau ketiak punya pasal , seorang pelatih juruterbang  gagal ujian . Haa nak jadi pilot pun kena bau wangi , tak leh bau busuk-busuk , terutama sekali ketiak . Kes ni berlaku di China , tau la kan ada yang tak mandi pagi , mmg tradisi mereka tu .....



Apa yang diperlukan untuk menjadi seorang juruterbang? Anda mungkin mengatakan penglihatan jelas, kesihatan baik dan mampu berbahasa Inggeris, tetapi nampaknya itu bukan ciri diperlukan oleh satu syarikat penerbangan China.

Syarikat Penerbangan Hainan memerlukan calon juruterbang tidak mempunyai bau badan. Syarikat itu mencetuskan kontroversi selepas menetapkan syarat tiada bau badan langsung kepada calon juruterbang. Dalam temuduganya, staf syarikat akan datang dekat dengan calon juruterbang dan menghidu ketiak sekiranya ada bau yang tidak menyenangkan.

Seorang calon yang ditolak permohonannya berkata, “Saya lulus semua ujian kecuali bau ketiak.” Pegawai syarikat mendakwa, staf di pesawat sentiasa berinteraksi dengan orang ramai. Penumpang tidak mahu berurusan dengan seseorang yang mempunyai bau badan terutama pekerja yang bekerja dalam pesawat.

Tu dia ketat syarat dia , kalau bau stokin ? , baju tak basuh ? rambut tak syampoo ? Camna pulak tu , sama ja , gagal temuduga . Aku dulu pun ada masalah dengan bau ketiak gak , tapi sekarang tak lagi , aku guna Avon , terbaik punya , dah  dapat member price . Dah bertahun aku guna Avon , tak da bau ketiak , tahan sampai malam ,walaupun aku mandi dan tak bubuh dah selepas tu . Dah nak tidur nak bubuh apa lagi kan ? Masing-masing ada cara sendiri kan ?

Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

1 comment:

hainom OKje said...

He..he... lawaklah b cik ni... ketiak kena kasi wangi!! dia pun nak lawo jugak!!!

Post a Comment