Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

28 Nov 2012

Kenduri lauk basi ...


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !


Pelik la no , masak pukul 6 pagi , pukul 12 dah basi, nampak pelik  .......

Pemilik sebuah syarikat perancang perkahwinan di sini memohon maaf sambil sedia membayar ganti rugi berikutan peristiwa memalukan pada majlis kenduri sepasang pengantin di Dewan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Teluk Bahang dekat sini Ahad lalu yang berakhir dengan lauk-pauk menjadi basi manakala nasi yang ditanak pula mentah.

Lauk dalca, daging masak hitam serta ayam masak merah itu mula dimasak pada pukul 6 pagi di rumah keluarganya di Batu Feringghi.

Semua bahan mentah dibeli sehari sebelum kenduri bagi memastikan kesegaran manakala susu cair pula digunakan untuk menggantikan santan agar masakan seperti ayam dan daging lebih tahan lama.

"Saya tidak sangka semua ini boleh berlaku. Lauk-pauk yang siap dimasak juga terlebih dulu dicuba sendiri oleh tukang masak sebelum dihantar ke tempat kenduri yang hanya 10 minit dari rumah.Berita penuh sini

Macam kena buatan orang ja .....macam-macam dunia sekarang ni ..

Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

6 comments:

hainom OKje said...

Malu jugak tuan rumah tu .... macamana boleh cama tu kan? agaknya ada org dengki tak?

Crack said...

hurm...basi tuh sebenarnya sebab bakteria ngan kuman. Mungkin tempat penyediaan or ayaq yang dia pakai tuh tak bersih. Contamination. Tapi yang nasi mentah tuh -_-" yg tuh kerap dikaitkan dengan misteri tuh....

abg cik said...

aku rasa , ada pencemaran air tu

Nadratul Syazwana said...

Maybe ada org aniaya ke.. Seram jugak nak kawin kalau camni. Malu t :S

Antara diri, minat, kerjaya dan perniagaan said...

Kesian diorang

Antara diri, minat, kerjaya dan perniagaan said...

Adik member punya wedding

Post a Comment