Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

11 Dec 2012

Yahya Sulung dan isteri diarah keluar dari rumah kerana gagal bayar sewa !!


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Sian aku tengok , gitulah nasib artis kita , kalau tak ada persatuan Seniman yang membela mereka siapa lagi ...
Menurut Mstar Online hari ni , Datuk Yahya Sulung, 84, yang sedang sakit dan isteri  Datin Alisah Ali diarah oleh  Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL)  agar mengosongkan rumah mereka, di flat Bandar Baru Sentul.

Ia berikutan kegagalan pasangan itu untuk menjelaskan tunggakan sewa rumah sejak lapan bulan lalu yang berjumlah RM800. Nasib baik Persatuan Seniman yang diketuai oleh Zed Zaidi datang menghulurkan bantuan .

Perkara ini boleh dielakkan kalau mereka melaporkan kepada Seniman awal-awal . Malu punya pasal , mereka diam saja . Itulah , sewaktu muda dan banyak duit tu , menabunglah , beli lah rumah awal-awal , rumah kos rendah pun tak pa , agar senang di hari tua nanti .

Aku pun kesian tengok artis veteran kat Malaysia ni , dah lah tawaran berlakon berkurangan , nasib pula tak terbela , harap anak-anak , ada yang tak leh harap . Harap jadi pengajaran pada artis-artis muda ....
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

5 comments:

Intan Norhaida said...

dh tuo bebenor dah datuk yahya ek..teringat zaman2 lakonannye dulu.....
sian pun ade bile dengor nsib camtu...so menabungla kite ye tuk masa depan!!

deno said...

kesian dia...

Kelana Cinta said...

Boleh dia halau...

abg cik said...

Bohong semua tu , tak kena halau pun , akhbar Mstar ja saja buat cerita

hainom OKje said...

sian kena aniaya ngan s/kabor je!

Post a Comment