Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

13 Dec 2012

' Kutip Derma Tahfiz ' tipu surat dari Pejabat Agama


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Ada sindiket yang tipu surat dari Pejabat Agama untuk meminta derma , kononnya nak buka ' Tahfiz' . Aku dah kena banyak kali dah , dulu aku bagi juga , sekarang ni aku tak bagi dah , biar ja dia tunggu minta duit . Aku minta IC dia ada la nak ugut nak buat repot polis , dia takut juga haha .

Memang sah mereka ni sindiket tipu . Kalau nak minta derma kenapa tak letak saja di masjid , kenapa nak tunggu depan bank , tunggu di PLUS RNR , tunggu di stesyen minyak ?

Kebanyakan yang buat kerja ni budak sekolah yang dilatih untuk berlakon buat ' muka tak malu ' dan ' muka kesian '  untuk meraih simpati ,  aku memang tak kasi 'can ' dah lepas ni , semenjak aku tertipu di RNR Tapah dulu .  Korang baca sendiri sini  Berita penuh sini
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

6 comments:

Kelana Cinta said...

Apa punya keje lah...Haisy..

Crack said...

Ada yang mai kat umah ada cop balai polis balai baru dengan surat letterhead Jabatan Perdana Menteri harituh...taktau nak kata gena

Miss Zahirah said...

sbb tu klu rmi sgt yg mntk derma sya x bgi..
bkn kdekut, tp bla tgk pda fizikal, mmg dia mmpu cri keje slain dri mntk derma ni..
dah tu pndai plk tekan loceng rumah org 2,3 kli..
muka yg sma plk tu.. cmna skrg??

Intan Norhaida said...

tu le masalahnye...nk bg derma takut tipu....x bg sian sesama islaam....pening2 situasi skang ni...

abg cik said...

aku memang dah tekena , tak bagi dah , aku derma terus kat masjid la , dekat rumah anak yatim pun aku dah tekena , aku bayar kat kerani tu dia kasi resit , esok aku telefon tanya kerani lain , dia cakap tak ada pun , tapi resit carbon copy tu ada kesan koyakkan , huhuuu org cam ni pon ada ...

dayteenlea said...

tgu depan bank tu paling tak tahan. masuk bank selalunye masuk duit ke bank. hehe bukan keluar duit buat banje.hehe

Post a Comment