Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

10 Jun 2012

TIPS KURUSKAN BADAN DAN KEMPISKAN PERUT


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Salam semua... hari ni dah kemas rumah ....boleh le menghadap komputer update blog ..cuma hari ni nak cerita sikit pasal cara nak kuruskan badan dengan betul ..di samping tu nak buat badan jadi berotot, ada muscle la tu . Caranya mudah je .. tapi ini bagi orang yang tahan TAP PE tapi bagi orang yang tak tahan sila dapatkan nasihat doktor lebih dahulu.

Mula-mula sekali pemakanan, pastikan tidak ambil makanan yang berat seperti nasi dan sebagainya, makan kerap tapi dalam kuantiti yang sedikit , makan apabila betul2 lapar je, jangan masih kenyang pun baham ...itulah penyebab gemuk.

Pilih makanan yang mempunyai rendah karbohidrat , camna nak tengok ? Tengok kat packaging dia ada peratusan tu . Banyakkan minum air dan buah-buahan dan ulam sebab buah dan ulam tinggi serat .

Makan bila perlu je , tak perlu jangan makan .

Of course tips seterusnya mesti bersenam . Kalau nak cepat turunkan berat badan jogging lah setengah jam , kalau lagi lama lagi bagus, anda tengok kesannya dalam masa 2 bulan , gerenti turun berat badan . Saya selalu jogging tetapi semenjak 2 menjak ni tak leh jogging sebab kena jaga anak  dan hujan pulak tu !!

So kalau tak leh jogging skipping je le , tapi skipping cepat berpeluh dari jogging , kalau nak jogging juga beli le  treadmill , boleh jogging dalam rumah. Pendek kata hari2 kena berpeluh . Untuk kempiskan perut pula , amalkan buat sit up hari hari .  Selamat mencuba..
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

2 comments:

babycomel said...

ada orang makan byk, tapi tak gemuk.. tapi rupanya dalam tak sihat. kesian,kesian

dilladoodledat said...

hehe ade je tali skipping ni , skang gak try tehee

Post a Comment