Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

27 Jun 2012

Bas ekspres di Malaysia tak mesra pengguna Islam !!


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Berikut adalah luahan hati seorang pelajat IPT tentang bas ekspress yang tak berhenti di RNR untuk penumpang tunai solat.

Kami sebagai pelajar kebanyakannya merantau jauh ke negeri lain untuk ke tempat pengajian dan menggunakan perkhidmatan bas sebagai pengangkutan utama pada musim cuti semester ataupun cuti-cuti perayaan untuk pulang ke rumah.

Kami amat bergantung kepada perkhidmatan bas ini kerana kosnya lebih murah dan masa perjalanan yang lebih singkat berbanding kereta api.

Namun terdapat perkara yang tidak menyenangkan berlaku dalam hampir setiap perjalanan kami iaitu pemandu bas tidak berhenti di stesen R&R bagi memberi peluang kepada penumpang untuk menunaikan solat.

Hal ini menyebabkan kami sebagai penumpang berasa amat tidak senang dan susah hati kerana terpaksa meninggalkan solat yang merupakan suatu kewajipan yang amat besar nilainya.

Saya yakin kebanyakan penumpang mempunyai perasaan yang sama seperti ini.

Araublogger - kalau macam tu bawa sejadah sendiri aje lah , kalau bas tu berhenti kat mana pun hampar sejadah dan solat je kat situ , jangan lupa bawa kompas sekali nak tengok arah kiblat . Amacam pendapat saya ok tak ??

harian-metro-online.com
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment