Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

26 Jun 2012

JIRAN SAMA JIRAN BERGADUH SAMPAI ADA YANG PATAH TANGAN


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

AMPANG: “Pak cik itu menolak ayah hingga terjatuh dan saya yang cuba membantu juga diangkat sebelum dihempas ke lantai menyebabkan tangan kiri patah,” kata seorang remaja lelaki dikenali sebagai Amir, 17, yang mendakwa dicederakan jirannya hanya kerana tidak puas hati.

Difahamkan, suspek yang berusia 40-an itu, dikatakan menuduh mangsa merosakkan motosikal anak lelakinya menyebabkannya tidak puas hati hingga tercetus pertengkaran.

Berikutan kecederaan itu, Amir terpaksa menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL) sebelum membuat laporan berhubung kejadian itu di Balai Polis Taman Melawati, di sini, Khamis lalu.

Menceritakan semula kejadian itu, bapa mangsa yang mahu dikenali sebagai Ahmad, 49, berkata, kejadian bermula 19 Jun lalu ketika anaknya berada di rumah sebelum didatangi anak jirannya berusia 13 tahun yang meminta bantuan selepas mendakwa menjadi mangsa buli di sekolah.

“Anak saya yang bersimpati kemudian membantu menyelesaikan masalah anak jiran itu, tetapi malangnya motosikal anak jiran itu turut dipecahkan ketika diletakkan di tempat letak motosikal di sekolah mereka.

“Tanpa usul periksa, dia (suspek) menuduh konon Amir yang melakukan perkara itu menyebabkan dia bersama dua anaknya dan seorang saudara merosakkan pula motosikal anak saya,” katanya ketika ditemui Harian Metro, semalam.


Menurutnya, suspek mengaku bersalah dan sudi membayar ganti rugi selepas meminta penjelasan merosakkan motosikal Amir.

“Saya sangka perkara itu selesai, namun pada keesokan hari, dia datang ke rumah jam 3 petang dan mengugut mahu mencederakan isteri jika kami melintas di depan rumah mereka.

“Isteri saya turut diludah di muka dan menghamburkan kata-kata kesat,” katanya.

Ahmad berkata, selepas diadu sikap biadab jiranya itu, dia dan Amir pergi meminta penjelasan daripada suspek kira-kira jam 9 malam di rumah lelaki terbabit.

“Namun, lelaki terbabit tidak mahu berbincang, sebaliknya menolak saya hingga terjatuh dan kebetulan Amir yang berdiri di sebelah cuba membantu turut sama menjadi mangsa selepas diangkat dan dihempas ke lantai,” katanya.

Berikutan itu, Amir mengadu sakit pada tangan kiri sebelum dibawa ke HKL, Khamis lalu dan doktor mengesahkan tangannya patah.

Ahmad yang tidak puas hati dengan kejadian itu akhirnya nekad membuat laporan polis.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Superintendan Md Nazri Zawawi mengesahkan menerima laporan kes berkenaan dan berkata, siasatan lanjut masih dijalankan.

Araublogger - jiran sama jiran bergaduh ini dah kes teruk sampai patah tangan , berpada - pada  lah dengan jiran kita sebab  adik berdaik pun bergaduh inikan pula jiran


myMetro | Jiran ludah muka isteri
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment