Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

16 Jun 2012

SYAMPOO KERETA MURAH AKAN MEROSAKKAN CAT KERETA, BETUL KE ?


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Hari ni saya betul2 penat , bukan apa pagi tadi kenduri , petang pergi rumah ayah sebab abang balik dari Sungai Petani, pukul 6.30 petang jogging pulak kat depan rumah saya ni .

Lepas tu sembahyang maghrib , lepas tu basuh kereta pulak , adooooi , memang penat , ni baru nak start update blog .

Malam ni aku target tak nak makan berat-berat , makan ringan-ringan je , nak jaga badan , makan roti je . Kalau lapar sangat terpaksa makan juga.

Dah sebulan aku tak basuh kereta , bayangkan betapa kotornya , aku tak berani dah guna sabun basuh kereta yang murah , takut rosak cat, aku guna yang mahal sikit , Kit.


Kenapa aku guna yang mahal ? Sebab syampoo yang murah akan merosakkan cat kereta . Buktinya, kereta aku dulu jarang2 basuh, kalau basuh pun pergi ke tempat cuci kereta automatik kena masuk dalam mesin tu ,  syampoo yang tempat tu gunakan adalah murah punyer.

Lagipun libasan dari alat pencuci kereta automatik tu boleh merosakkan cat kereta sebab bulu dia kasar. Baru sekarang aku sedar kereta aku perlukan cucian tangan aku sendiri, ataupun cuci kat snow wash, gerenti pakai tangan.

Nasib baik aku komplain  kat Proton depa sanggup ganti cat tu , banyak sebab la kereta aku jadi macam tu , bukan sebab syampoo , mungkin kilang proton yang silap , tak cat undercoat.

Dua minggu aku terpaksa pinjam kereta adik aku , nasib baik dia tak guna. ok out dulu tunggu next entri....




Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment