Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

28 Jun 2012

SAKIT SANA SAKIT SINI APASAL NI !! MAKAN TAK PANTANG KOT !!


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Terasa pening ni belum hilang lagi . Semalam makan seafood banyak sangat .Sampai sakit kepala.
Balik rumah pula anak yang kecil buat hal . Pukul 2 pagi baru tidor.



Jenuh berjaga aku ni . Dah la kepala terasa berat sgt. So pagi ni terjaga lewat . Tapi masih sampai on time ke tempat kerja.

Sakit kepala masih terasa  datang pula sakit lain . Ni sakit tak cukup tidur pulak . Pagi tadi datang opis pun tertidur kejap 15 minit.

Masih segar di ingatan , rakan sekerja yang meninggal hari Selasa 26 Jun 2012 sebab sakit penat kritikal.Al-fatihah untuk arwah. Kalau rasa sakit sikit2 tu cepat2 jumpa doktor.

Kadang2 kalau kita tau kita ada penyakit , kalau dr suruh pantang makan ni tak boleh makan tu tak boleh , ikut je nasihat doktor , jangan jadi mcm aku ni main bedal je.

Doktor pesan aku hanya boleh makan makanan bergoreng seminggu sekali je .  Aku bedal setiap hari.Bukan pantang , ni PANTANG JUMPA.  Kolestrol dalam badan aku masih di tahap 5.7  ha ha lebih sikit dari yg dibenarkan iaitu 5.2.

Aku rasa petang ni kalau jogging atau skipping boleh hilang kot pening ni. Petua aku amalkan selepas makan benda berminyak , cubit sikit asam jawa yang org buat air asam tu , kulum sampai tinggal biji, insyaAllah boleh potong kolestrol .

Kat rumah aku mmg ada standby asam jawa seketul besar tu hr tu beli kat C-Mart . Kalau sakit tekak pun boleh bancuh dengan air gula . 

Ni petua org tua2 yang masih sihat sampai hr ni . Makan asam  jawa je . InsyaAllah sihat sampai tua . 







Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

3 comments:

uncle said...

biasalah tu..benda depan mata..tak sesah...time betul2 sakit..tak boleh sesah dah hahahha..cam uncle gak..banyak kena pantang...kalau nak ikut..nteguk air putih je lah sampai bila-bila ...tapi semangat muda membara...apa nak dikira...makan selagi boleh makan hahaha

Daya Aziz said...

kuat makan jugak abang nie , haha , tapi bila dah ade makan depan mata ape lagi , pelahap saje laa kan , tapi nasihat daya makan makanan yang berkhasiat , hihi lagi satu jage kesihatan ,

Arau Blogger said...

abg ni kuat makan dan kuat juga exercise sbb tu berat badan tak turun dan tak naik tapi kolestrol boleh tahan juga sbb tu abg selalu makan benda masam2 nak buang kolestrol!!

Post a Comment