Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

24 Jun 2012

PELIK ! LORI INI TIBA-TIBA TERBAKAR


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !


LEDANG – Sebuah lori membawa muatan pakaian musnah terbakar dalam satu kejadian di Jalan Masjid, Pantai Layang-Layang, Rawang, dekat ini, kelmarin.

Pemandunya, seorang lelaki berusia dalam lingkungan 50-an bagaimanapun terselamat selepas sempat keluar sebelum api menjilat keseluruhan lori berkenaan.

Difahamkan, lelaki itu dipercayai dalam perjalanan menghala ke Muar untuk ke sesi penggambaran sebuah persembahan.

Namun, pemandu terbabit bertindak memberhentikan kenderaan tersebut di tepi jalan apabila mendapati kenderaannya itu mengeluarkan bau hangit dan asap di bahagian enjin.

Berikutan itu, sepasukan 10 anggota bomba bersama sebuah jentera, bergegas ke lokasi kejadian untuk memadamkan kebakaran itu.

Pegawai Bomba Kanan 2 Balai Bomba dan Penyelamat Daerah Muar, Rahman Taib berkata, pihaknya mengetahui insiden tersebut selepas menerima panggilan kecemasan daripada orang awam, kira-kira jam 6.17 petang.

Menurutnya, sejurus tiba di tempat kejadian, pihaknya mendapati api sudah marak dan memusnahkan keseluruhan lori berkenaan.

“Kami mengambil masa selama 30 minit untuk memadamkan keseluruhan kebakaran yang sedang marak. Pemeriksaan lanjut mendapati kira-kira 90 peratus struktur kereta itu musnah dan pemandunya terselamat tanpa sebarang kecederaan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian.

Beliau berkata, mujur pemandu berkenaan bertindak pantas dan segera memberhentikan kenderaan itu sebaik sahaja terhidu bau hangit di bahagian enjin.

“Siasatan lanjut masih dijalankan untuk mengenal pasti punca sebenar kejadian,” katanya


Araublogger - kenderaan ni sampai masa kena servis , cecah je kilometer yang patut kena servis , jangan tunggu lagi , apa2 yang rosak terus tukar jangan kedekut duit . 


Pemandu terselamat, lori terbakar tiba-tiba - Johor - Sinar Harian
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment