Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

29 Jun 2012

Pak Lebai terkejut jumpa mayat di tangga masjid ( seram )


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

KAPAR: “Kebumikannya mengikut cara Islam.” Itu antara kandungan dalam nota yang ditemui di sisi mayat bayi lelaki dalam plastik hitam yang diletak di atas tangga Masjid Badariah, Kampung Batu 12, di sini, awal pagi semalam.

Mayat bayi terbabit yang masih bertali pusat ditemui bilal dan siak masjid berkenaan yang tiba di masjid itu untuk menunaikan solat Subuh kira-kira jam 5.30 pagi.

Nazir Masjid, Zulkifli Ayub, 50, berkata pada mulanya kedua-dua bilal dan siak terbabit menyangka bungkusan hitam yang diletakkan di atas tangga itu sampah, namun terkejut apabila mendapati ia mengandungi mayat bayi.

“Bilal itu hampir pengsan sebaik membuka bungkusan plastik itu apabila mendapati ia mengandungi mayat bayi lelaki,” katanya.

Zulkifli berkata, mayat bayi itu hanya dibaluti kain lampin putih selain terdapat sekeping nota yang memintanya dikebumikan mengikut cara Islam. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Klang Utara, Superintendan Mohamad Shukor Sulong ketika dihubungi, berkata pihaknya menerima panggilan daripada bilal masjid berkenaan berhubung penemuan itu pada jam 6.40 pagi sebelum bergegas ke lokasi kejadian.

Beliau berkata, mayat bayi terbabit yang belum diketahui bangsanya dipercayai dilahirkan dalam tempoh kurang 24 jam berdasarkan keadaan mayat yang masih bertali pusat.



“Siasatan awal mendapati bayi terbabit baru saja dilahirkan dan sudah meninggal dunia ketika pihak polis tiba di tempat kejadian. Mayat kemudian dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang untuk bedah siasat,” katanya.

Araublogger - ada orang kahwin nak dapat anak pun susah , mereka ni buang anak mcm tu je. Tak hargai langsung pemberian Allah . Apa salahnya bagi je anak tu kpd orang  yg dah kahwin bertahun2 tak dpt anak  .

myMetro | 2 bilal terkejut
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment