Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

13 Jul 2012

' SEMUA AJARAN ISLAM SAYA BUAT KECUALI SERTAI PAS ' KATA CHE HASNAH YANG PERGI DENGAR CERAMAH DR HASAN ALI


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Baru -baru ni gempar kisah suami cerai isteri kerana isteri tu pergi dengar ceramah Dr Hassan Ali. Si suami berang sbb isteri tak mau sertai PAS, terus cerai isteri , bini dia tu ustazah , semua ajaran Islam dia buat kecuali sertai PAS.

Kalau berlainan parti tak boleh tinggal sebumbung ke ? Habis tu kenapa pakatan pembangkang boleh duduk dalam dewan  campur aduk lain parti pun tak pa , tengok kat Kedah , PAS dan PKR bersatu bentuk kerajaan , tak pa pun, inikan pula suami isteri,
 
Kalau sorang sokong PAS, isteri pula sokong JATI ,tak pe le , undi anda rahsia , jgn terlalu taksub sangat , apa pun aku nasihatkan mereka ni rujuk semula la , tu benda kecik semua tu . Baca dulu berita penuh ni ....

KOTA BHARU 12 Julai - "Saya seorang guru agama, mengajar al-Quran dan saya mengerjakan solat. Semua ajaran agama Islam saya lakukan kecuali satu perkara sahaja iaitu tidak menyertai parti Pas".

Demikian luahan hati, Che Hasnah Che Ahmad, 61, yang terkejut dan sedih dengan tuduhan bekas suaminya, Yahaya Ibrahim, 78, yang mendakwa dia sesat kerana tidak mengikut ajaran Islam sehingga diceraikan talak satu.

Menurut Che Hasnah, selama 14 tahun mereka hidup bersama, suaminya tidak pernah langsung menegur amalan agamanya, sebaliknya tuduhan itu hanya timbul ketika hendak diceraikan.

Katanya, mereka juga tidak pernah bertengkar dalam perkara lain kecuali bersangkut-paut dengan Pas dan masa itu suaminya cuba mematahkan apa sahaja hujahnya.

"Tidak pernah bergaduh langsung. Kalau bertengkar pun sebab politik, itu pun kerana dia suka sangat 'berceramah', jadi saya pun bagilah pendapat.

Sumber dari utusan.com.my
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment