Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

16 Jul 2012

TELEFON BIMBIT YANG POPULAR SATU MASA DULU


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Ehemmm ...saya  nak kongsi cerita pasal koleksi telefon nokia yang aku pernah beli satu masa dulu . Kalau diingat kembali telefon bimbit pertama yg aku pernah pakai adalah jenama Motorola dan guna line Digi Prepaid, ha ha ha ,waktu memang megah , bawa telefon bimbit ke mana saja, telefon tu pula besar gedabak , letak kat pinggang macam pistol. 

Lepas tu aku tukar ke Nokia lebih kurang kat bawah ni Nokia 3210 , kalau kat Kedah orang panggil ' 32 sekupang ' , waktu tu kalau sapa dapat beli ni , memang gempak , lepas tu boleh tukar casing pulak warna warni , ni first model yang tak ada antenna , maksudnya antenna dok kat dalam . Pompuan kalau beli  model ni , confirm gantung kat leher ...ha ha ha .


Lepas tu aku tukar pulak hp ni mcm kat bawah ni , lama juga aku pakai hp , aku beli second hand ,  aku rase 5 tahun aku guna hp ni , sampai hp ni kena curi . Hp ni memang kecil saiznya tapi bateri di selalu renggang, sbb bateri dia duduk kat luar , jadi kena sendal dengan kertas kalendar baru dia ketat balik. 


Hurrrm ....model kat bawah ni golongan VIP, bergaji besar je mampu beli hp ni , saiznye kecil , pompuan suka ni , pompuan selalu gantung kat leher ni ...confirm. Model ni tak sesuai untuk orang gemuk ,berjari besar sbb susah nak tekan nombor , nombornya sangat kecil. 


Uhummm. ....sakit tekak.... sorry .. hakikatnya inilah handphone aku sekarang ( bawah ) Nokia Asha 303, ini je mampu aku beli , yang seronoknya , 2 minggu lepas aku beli , keluar Nokia Lumia   , ha ha frust habis , tapi tak pe lah belum rezki aku , aku nak pi trade in hp ni pon , kedai nak ambik RM200 je , ha ha , oklah tu boleh facebook, boleh update blog, boleh email boleh wifi , satu je tak leh , nak jadi hot spot , tu kelemahan dia. 


Apa pun aku bersyukur dengan apa yang Allah bagi kat aku , kesihatan , pekerjaan , family, walaupun aku aku susah ,ada org lagi susah , handphone pun tak dak . Jadi renungkan lah , fikirkanlah , kita yang hidup aman damai kat M'sia ni , cukup le dengan apa yang ada......


Sumber dr melayukini.net
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment