Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

22 Jul 2012

Bazar Ramadhan sedap ke makan kat situ ?


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Kelmarin aku pergi jalan-jalan kat bazar Ramadhan dan aku dapati banyak lagi gerai yg belum buka seperti tahun-tahun lepas , tak meriah lagi , dalam pertengahan Ramadhan nanti meriah le . Aku dapati orang yg jual sama je mcm tahun-tahun lepas , dan aku boleh agak makanan tu sedap ke tidak sbb semua aku pernah rasa.

Hurrm...yang aku heran ni student Uitm atau Matrikulasi ni , mereka beli makanan macam 10 orang nak makan , banyak betol , tambahan pula yang pompuan tu , kilik kiri dan kanan , dua-dua belah tangan penuh .  Mungkin mereka beli makanan sekali dengan sahur.

Aku pun belek lah makanan yg boleh aku beli untuk anak aku ni , sebab dia nak buka posa awal,  yang aku cari adalah nasi kuning dan ayam goreng. Makk ooooi banyak nye gerai yang jual nasi kuning dan ayam goreng, yang mana satu aku nak beli ni !! Pikir punya pikir , aku beli di gerai yang aku pernah beli , ahaaaa tentu rasanya sama macam aku beli dulu, harap-harap begitulah , dah beli balik kat rumah terus bagi anak aku makan , perut dia dah berbunyi tu , habis separuh nasi tu dia makan . Aku ?? tunggu buka posa le baru boleh makan .

Kekadang aku terfikir hirup seperti berniaga ni , adalah perjudian , kenapa aku fikir cam tu ?? Ye lah kalau hari tu jualan habis , oklah untung , kalau tak habis sapa nak makan ?? Syukurlah dengan apa yang ada ....ok  !!
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment