Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

21 Jul 2012

UCAPAN SALAM RAMADHAN DARI BARRACK OBAMA


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !



Ini lah antara ucapan Obama sempena Ramadhan .....

Presiden Amerika Syarikat Barack Obama dan isterinya Michelle hari ini menghantar ucapan selamat menyambut Ramadan kepada umat Islam di seluruh dunia terutama orang Islam di Amerika.

Obama berkata Ramadan tahun ini membawa makna yang istimewa kepada rakyat di Timur Tengah dan Afrika Utara yang berani mencapai demokrasi dan penentuan diri dan bagi mereka yang masih bergelut mendapatkan hak universal mereka.

"Amerika terus berdiri bersama-sama mereka yang mencari peluang untuk memutuskan nasib mereka sendiri, untuk hidup bebas daripada keganasan dan kekejaman dan untuk bebas mengamalkan kepercayaan mereka," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Kedutaan Amerika di sini, hari ini.

Obama berkata di Amerika, Ramadan mengingatkan mereka bahawa Islam merupakan sebahagian daripada jalinan yang mewujudkan masyarakat di negara itu, dan dari

perkhidmatan awam kepada perniagaan, dari penjagaan kesihatan dan sains dengan seni, orang Islam Amerika membantu mengukuhkan negara dan memperkaya kehidupan Amerika.

"Walaupun Ramadan mempunyai makna yang mendalam bagi 1.5 bilion orang Islam di seluruh dunia, ia juga satu peringatan kepada semua umat manusia bagi semua kepercayaan berhubung komitmen terhadap keadilan, kesaksamaan dan belas kasihan yang dikongsi bersama oleh semua agama besar.

"Atas semangat itu, saya berharap satu bulan penuh keberkatan bagi umat Islam di seluruh Amerika dan di seluruh dunia dan saya menanti-nanti untuk sekali lagi menjadi tuan rumah majlis iftar (berbuka puasa) di White House.Ramadan Kareem," katanya. - Bernama


Moga satu hari nanti Obama peluk Islam ....
Sumber

Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment