Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

29 Jul 2012

Alahai kereta rosak !! Macam tau je 9 hb nak dapat bonus......


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

" Kenapa air cond ni tak sejuk , terasa bahang panas ade le , makin kuat makin panas , hurrm , tutup dulu air cond " keluh aku dlm hati.

" Abg buka lama-lama tunggu jap , nanti sejuk le " pesan wife.

" Apsal kejap panas kejap sejuk ni !!! pelik !! " keluh aku dlm hati. 

Sampai je kat parking kat rumah ....

" Abg !!! kereta berasap !! " jerit wife.

Keadaan jadi cemas seketika , aku terus tutup enjin , ahaaaa, tayar depan sebelah penumpang berasap, aku biarkan sejuk dulu, lepas setengah jam , aku beranikan diri buka enjin , tu dia air tangki dah hampir kering, rupanya kipas tak jalan , apa lagi menggelabah le.

Aku cuba tenangkan diri, biarkan je kereta tu sejuk , besok kita settlekan problem tu, tidor dulu, 

Besok pagi aku telefon tauke kedai nak repaire kereta, ...

" Halo tauke !! kereta saya air sudah hampir kering semalam , kipas tak jalan , camna mau buat sekarang !! " 

" You bawa mai kereta , isi air kasi penuh , jalan pelan-pelan , tengok suhu , kalau lebih setengah berhenti dulu, biar sejuk, lepas tu jalan balik , ok kita tunggu sini !! " terang tauke kedai tu . 

" Oraiiit !! " jawabku ringkas. 

Sampai kat kedai , lepas mereka check , motor kipas rosak, macam gambar kat bawah ni , apa nak buat , tukar je , BERAPA ??? RM 280 ......


Pening kepala , apa nak buat , memang kena tukar , $$$$$$  terpaksa dikorbankan kalau tidak kereta tak jalan...........

ps-SAPE YANG RASE AIR COND KERETA TAK SEJUK DAN TERASA BAHANG PANAS, ELOK CHECK AIR TANGKI , MUNGKIN KIPAS TAK JALAN ATAU ROSAK .
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

1 comment:

Unknown said...

akm. check salur air cooling coil ke tanah tu; jgn bagi tersumbat.. kalau tak sejuk; mmg masalah cooling coil ada byk debu. kipas kat luar tu pun ye juga........ tq.

https://www.facebook.com/AlatPenghalauSeranggaRumah2013?ref=hl

Post a Comment