Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

27 Jul 2012

Jogging adalah cara terbaik nak kuruskan berat badan ? Buktinya mana ?......


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !


Adik nak tanya apa silakan , kalau abg boleh jawab, InsyaAllah abg jawab , kalau tak adik jawab sendiri je lah  yea ......!!

Soalan :" Betul ke jogging adalah cara terbaik nak kuruskan badan "

Ya  betul !!...jogging boleh membuatkan kita rasa berpeluh dengan cepat . Jogging adalah senaman yang terbaik untuk menurunkan berat badan . Jogging tidak memerlukan sebarang peralatan senaman seperti yang terdapat di gymnasium. Jogging hanya perlukan kasut sukan dan pakaian sukan . Tentu sekali jogging perlukan trek untuk jogging.

Soalan :" Mana lebih baik , jogging atas trek atau atas treadmill ? "

Sesetengah orang tidak suka jogging di atas trek, mereka suka jogging dalam gymnasium menggunakan treadmill. Terpulang kepada individu untuk berjogging samada indoor atau outdoor. Bagi saya , jogging atas trek lebih baik dari jogging atas treadmill sebab kita boleh mengawal kelajuan di atas trek. Tetapi  treadmill memaksa kita  mengikut  kelajuannya ,adakah kita mampu mengikutnya?

Soalan :" Ada ke kebaikan treadmill ni , apa dia ? "

Ada kebaikannya menggunakan treadmill , seperti boleh adjust speed , boleh dibawa ke mana saja , boleh guna walau dalam rumah, boleh bawa bersama percutian dan macam-macam lagi. Harga treadmill bukan murah, satu unit harganya lebih kurang USD500. Harganya memang mahal. Tapi tiada salahnya belanja lebih untuk menjaga kesihatan .

Soalan :" Awak jogging kat mana sekarang ni ?"

Buat masa sekarang aku cuma berjogging menggunakan trek di taman permainan yang berdekatan dengan rumah aku. Mungkin satu hari nanti aku akan beli treadmill dan letakkan di dalam rumah. Walaupun hujan aku masih boleh jogging dalam rumah aku. Inilah satu-satunya jalan aku cuba turunkan berat badan, dan ia terbukti , sebelum jogging berat badan aku adalah 80 kg , selepas enam bulan jogging berterusan, berat badan aku adalah 73 kg.

Diedit semula

Akhir sekali, bagi saya, jogging adalah cara terbaik untuk turunkan berat badan. Banyak lagi tips pasal jogging dan bersenam yang anda MESTI baca dalam blog ini  seperti di bawah....

Jogging setempat pun boleh keluar peluh
Dah dua hari dapat jogging dengan selesa
Jogging juga pagi tadi walaupun ....
Jom jogging kasi peluh sikit
Petang ni ok kot , pagi tadi dah terlepas ..
Dah mula ketagih nak keluar peluh , esok plan nak jogging ...
Tips kuruskan badan dengan cepat



Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

1 comment:

JomJogging said...

Memang jogging adalah senaman terbaik untuk menurunkan berat badan. Mana-mana senaman kardio membantu menurunkan berat badan. Cuma, diet perlu dijaga, dan jogging perlu dibuat selalu.

Ingin tahu dengan lebih lanjut tentang jogging, layari http://www.jomkitajogging.com.

Post a Comment