Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

14 Aug 2012

Jom kita pakat bantah Seksyen 114A Akta Keterangan 1950, yang dikuatkuasakan sejak Jun lalu. #STOP114A


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
1.Apa itu Seksyen 114A Akta Keterangan 1950 ? Akta itu meletakkan beban membuktikan kesalahan pada pihak yang dituduh dan bukannya kepada pihak yang menuduh, yang jelas bercanggah dengan dasar dan prinsip keadilan.

2. Akta ini menggugat hak kebebasan berinternet , walau pc kita kena hack , kita yang salah . Baca petikan di bawah ni ...

“Seksyen 114 A, boleh diguna pakai dalam kes jenayah dan juga sivil, mengandaikan bahawa pemilik, pengendali, hos, editor, pelanggan sesebuah rangkaian atau laman web, atau pemilik komputer atau peralatan mudah alih dianggap bertanggungjawab menyiarkan atau mengulangsiarkan isi kandungan yang terdapat pada rangkaian, laman web atau peralatan terbabit.”

  Tengok gambar bawah ni , kalau pc kita kena hack , kita yang bertanggungjawab , teruk  macam ni ....
 "Pembekal perkhidmatan wifi juga akan dikenakan tindakan sekiranya ada pihak yang menyalahguna perkhidmatan tersebut - sekiranya rangkaian wifi rumah anda dicuri, dibawah pindaan ini anda dipertanggungjawabkan."

Kalau orang guna wi-fi kita untuk tujuan jenayah , kita yang dipersalahkan.


Kat bawah ni lagi teruk ,

" Dan, jika ada sesiapa yang mencipta akaun Facebook, Twitter atau emel mengguna nama anda, pindaan ini akan menganggap anda pemilik sebenar akaun tersebut. "

Kalau orang buka akaun email atau facebook atas nama kita , kita yang kena . 

Untuk lebih memahami mengena Bantahan Seksyen 114A, apa kata korang luangkan sedikit masa untuk menonton video dibawah ini:


sumber


Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

1 comment:

GOMI JUNG said...

hello :) im new here . follow you done , hit me back :) plez plez plezzz !

Post a Comment