Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

30 Aug 2012

Asrarudin akan ke Eropah ikut jejak Nazmi Faiz


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Ini namanya kalau tak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya , rezki lagi bagi seorang pemain bolasepak Malaysia .

Setelah Mohd. Nazmi Faiz menyertai kelab Portugal, SC Beira-Mar Mei lepas, kelibat pemain negara terus meraih perhatian kelab antarabangsa dengan terbaru pertahanan kiri Harimau Malaya dan Selangor, Asraruddin Putra Omar mungkin mengikut jejak Nazmi.

Asraruddin, 24, diintai dua kelab iaitu Primera Regional (Divisyen Lima Sepanyol), Internacional FC yang berpusat di Santander.

Kelab berkenaan telah menyatakan minat secara rasmi terhadap kemampuan Asraruddin kepada Selangor.

Mesti confirm dapat ni ...

Sebuah lagi kelab yang berminat terhadap pemain itu ialah dari Liga Segunda (Divisyen Dua Portugal), OS Belenenses.

Menurut Ketua Pegawai Operasi Urban Bash Sport Management, Faliq Firdaus rundingan terhadap Asraruddin masih pada peringkat awal kerana kelab Internacional hanya baru bertanyakan harga serta soal gaji yang boleh ditawarkan.

"Internacional FC telah menyatakan minat secara rasmi dengan menghantar satu surat kepada Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Datuk Hamidin Mohd. Amin mengenai kedudukan Asraruddin.

"Setakat ini belum ada sebarang perbincangan serius di antara kedua-dua pihak dan masih terlalu awal untuk mengatakan Asraruddin akan menerima tawaran itu tetapi kelab dari Sepanyol itu memang berminat mendapatkan khidmatnya," katanya ketika dihubungi, semalam.

Kelab Internacional FC yang baru sahaja ditubuhkan dua tahun lalu merupakan juara Divisyen Enam Sepanyol pada musim 2011/12.

Selain Internacional FC, satu lagi kelab yang turut berminat dengan kemampuan Asraruddin adalah kelab dari Liga Segunda (Divisyen Dua Portugal), O.S Belenenses, namun belum ada tawaran secara rasmi dikemukakan setakat hari ini.

OS Belenenses merupakan antara kelab yang pernah meraih pelbagai kejuaraan di Portugal seperti Piala Portugal sebanyak tiga kali dan menjuarai Piala Intertoto pada 1975.

Siapa cepat dia dapat kan !!

Asraruddin merupakan tonggak penting yang membawa kejayaan skuad Bawah 23 tahun negara pada Sukan SEA Indonesia tahun lalu.

Dia menjaringkan gol penyamaan ketika berdepan Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno pada perlawanan akhir sebelum permainan diheret ke masa tambahan yang menyaksikan Malaysia berjaya mempertahankan pingat emas buat kali kedua berturut-turut.

Pemain kelahiran Kuala Selangor itu sering menjadi pilihan utama jurulatih Harimau Malaya, Datuk K. Rajagobal mengisi posisi bek kiri dalam kesebelasan utama berbanding pemain Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Azmi Muslim.

Berketinggian 1.83 meter, mak ooi tingginya !! Asraruddin pernah mendapat pengalaman menjalani percubaan selama seminggu bersama kelab utama Belanda, PSV Eindhoven pada 2007.-utusan
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment