Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

8 Mar 2013

Pening nak update blog ?


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Nak update apa hari ni ? Kebanyakan blogger pening nak update blog , dan seringkali persoalan yang bermain di minda setiap blogger adalah ' nak update apa hari ni? ' . Masalah yang dihadapai adalah kekeringan idea dan juga kekangan masa , kurangnya sumber seperti media dan akhbar  dan juga pengetahuan . Cerita pasal diri sendiri  ? Boleh , tapi jangan ' over ' sangat sampai membuka pekung di dada dengan bercerita cerita hal ' dalam kain' . Fikirkan , apa yang ada di sekeliling anda yang boleh anda jadikan bahan cerita dalam blog anda .

Kebanyakan blogger menggunakan ayat-ayat yang simple dan ayat short cut  seperti mcm (macam) , yg (yang) dan sebagainya . Anda boleh gunakan ayat begitu untuk memudahkan anda menyampaikan sesuatu mesej , akan tetapi kesan jangka panjang  terhadap enjin carian anda kena tahu . Apakah carian akan menjumpai perkataan yg atau pun mcm ? , Perkara begini anda boleh elakkan dengan draf dulu entri anda dan buat pembetulan berkali-kali sebelum publish entri anda .

Nak senang taipkan dulu entri anda panjang mana yang anda nak , save draft sahaja , anda semak berkali-kali dan buat penambahbaikan terhadap isi kandungan  , bahagian mana yang perlu ditambah anda tambah , dan save as draft . Pastikan kesilapan ejaan dibetulkan supaya tidak menimbulkan  kebosanan kepada pembaca blog anda . Apabila pembaca mula terjumpa kesalahan ejaan pada blog anda , mereka dah hilang mood nak baca , anda sudah kehilangan seorang pembaca .

Pastikan entri yang anda draft tadi anda semak berkali-kali , pastikan ada gambar berkaitan yang anda upload. Gambar itu mestilah menarik , jangan pula isi kandungan cerita lain dan gambar cerita lain. Pastikan anda tidak terburu-buru nak publish entri anda , semak betul-betul sehingga anda betul-betul pasti tiada kesilapan ejaan dan ayat yang digunakan dengan betul .

Akhir sekali , publish entri anda pada masa yang sesuai , selalunya publishkan pada masa ramai sedang online . Dan kalau nak menambah visitor , ping entri anda ke laman ping yang mempunyai ranking lebih tinggi dari blog anda . Dan saya ada juga buat entri pasal Cara Menulis Artikel Mesra SEO , anda boleh tengok artikel itu nanti sebagai panduan menulis artikel yang baik . Artikel ini membantu anda dalam penulisan artikel yang baik , selamat mencuba.
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

10 comments:

Mia Liana said...

memang pening pun kadang2.. tapi kenalah pandai handle... ;) (^_^)

zack mus said...

pening jua nak update apa

Teacher Basariah said...

main tulis je..janji hepi..huhu

zack mus said...

betul tu

gnesop said...

kalau dah biasa mmg x da masalah
sambil minum kopi siap 1 entry.. hehehe

Nur Nainis said...

Betul..saya pun kadang2 macam itu.

zack mus said...

susah juga nak update blog , banyak nak kena fikir

Karen Monica said...

memang pening juga kadang-kadang. Tu yang adakalanya entri pendek je..hehe

mrpolie said...

yrtima kasih.... eh salah eja pla.. TERIMA KASIH...

Anonymous said...

Pening... Jom sini lagi pening tapi best buat keuntungan di pasaran saham dan ekonomi. juga bagus untuk pelabur unit trust

Post a Comment