Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

20 Mar 2013

Jogging berterusan boleh diamalkan bersama diet yang seimbang


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Senaman berterusan amat perlu untuk melihat penurunan berat badan yang seimbang , diet juga perlu diambil dengan sebaiknya , senaman seperti jogging  perlu berterusan disamping mengambil diet yang seimbang dan tidak keterlaluan .

Jangan terlalu kecewa , jika anda senaman hari ini , dan anda mahu lihat keputusan esok , makan masa berbulan-bulan juga kalau anda nak turunkan berat badan . Jogging pun mesti dilakukan dengan betul , kalau setakat jogging sekejap dan berhenti , lupakan saja , jogging mesti dilakukan secara berterusan tanpa henti . Barulah anda nampak perubahan pada diri anda .

Kalau anda pergi gym , hendaklah secara berterusan , barulah nampak kesannya , jangan nak kurus tapi senaman ikut musim , kalau malas, tak pergi dah senamam , kalau hujan , kat rumah pun boleh , yang penting mesti ada usaha dari diri anda sendiri .

Setkan masa senaman anda , setengah jam atau empat puluh minit . Dalam tempoh itu , jangan berhenti , teruskan sehingga anda rasa tercungap-cungap , sehingga sampai tempoh masa yang anda tetapkan , barulah dapat bakar lemak dalam badan anda .

Jangan lupa , minum air banyak selepas senaman dan , makan dalam kuanti sedikit saja , cukup sekadar kenyang , ada banyak lagi entri saya pasal jogging ni , tengok sini Jogging cara terbaik nak kuruskan berat badan



Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

2 comments:

Mohd Ridzwan Abdullah said...

Sgt jarang dh nk exercise skrg ni...balik keja letih. apapun, mmg ni satu alasan pemalas yer dak...isk3.

hainom OKje said...

la ingatkan gambar b cik tadi...hehe
lama tak jogging b cik...

Post a Comment