Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

15 Apr 2012

' SAYA BERTUDUNG BUKAN KERANA NAK KAHWIN ' GILIRAN NATASHA HUDSON PULA BERTUDUNG (GOSSIP ARTIS)


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

"SAYA bertudung bukan kerana mahu berkahwin lagi," itu luah Natasha Hudson, 30, saat hatinya diketuk mengenai hijrahnya yang kini memilih untuk berhijab.

Pelakon popular itu baru pulang daripada mengerjakan umrah pada 21 Mac lalu. Berada di Tanah Suci selama hampir dua minggu, sekembalinya ke tanah air pada 4 April baru-baru ini, pelakon drama bersiri Pulau itu membawa lebih daripada satu berita.

Mula-mula dengan pengumuman tarikh perkahwinannya dengan komposer muzik, Carleed Khaza, 33, pelakon yang mesra dibahasakan Tasha itu kemudian menutup akaun Twitter miliknya.

Hari ini, (15 April) Natasha kembali bergelar isteri kepada seorang suami setelah lebih dua tahun hidup menjanda. Dia dan Carleed atau nama penuhnya, Khalid Kamal bernikah di Masjid Wilayah, Kuala Lumpur pada pukul 11 pagi.

Melihat imejnya yang kini tampil bertudung, Tasha diminta berkongsi perasaan. Dia menyifatkan setiap manusia ada cerita berbeza, namun selagi Tuhan itu ada, setiap insan pasti akan mendapat hidayah-Nya.

Kepada sesiapa juga, perjalanan ke Mekah adalah titik kembara spiritual yang sukar diterjemah secara konkrit.

Begitu juga dengan Natasha. Dia nekad untuk ke daerah yang diberi panggilan 'rumah Allah' itu dengan hati yang gementar. Bergagah dengan niat dan doa yang dipanjatkan untuk menjadi manusia yang lebih baik dalam kehidupan, karier dan keluarga, dia kembali dengan hati yang lebih tenang.

Sensasi Bintang: Boleh kongsikan sedikit mengenai penghijrahan drastik ini (bertudung).

NASTASHA: Persoalan begini sering buat saya sebak. Saya tak tahu bagaimana nak jelaskan tapi ia berlaku tanpa dirancangkan. Saya tiada niat apabila balik umrah saya mahu bertudung, ia terjadi secara sendiri. Saya selalu dengar macam-macam pengalaman orang ke Mekah dan Tuhan bukakan hati saya untuk ke sana. Saya pergi dengan hati yang gementar, banyak berdoa untuk diberikan kehidupan yang lebih baik, dalam karier dan keluarga.

Di sana pun saya tak terfikir sama ada balik nanti mahu bertudung atau tidak, tapi bila balik ke rumah dan tiba masa untuk bertemu keluarga dan rakan-rakan, saya rasa macam nak letak sesuatu atas kepala. Saya tak cakap pun bahawa saya nak bertudung.

Bila saya pakai tudung, ibu saya orang paling gembira, semua bagi sokongan dan Carleed sangat gembira lihat saya bertudung. Syukurlah, sampai hari ini hati saya kuat untuk terus bertudung.

Bertudung setelah selama ini orang tengok anda yang hidup sebagai selebriti popular yang agak banyak kisah sensasi, penghijrahan ini agak mengejutkan bukan?

Rasanya semua orang macam benih. Ia satu perjalanan spiritual yang bersifat epidemik. Wanita yang tak bertudung bukannya jahat. Bila sudah bertudung pula saya tidak akan sesekali buat penghakiman terhadap orang lain. Semua orang berhak untuk dapat hidayah. Saya pula kembali bergelar isteri tapi saya bertudung bukan kerana perkahwinan ini.

Bagaimana kalau ada yang pandang sebelah mata atau mengata, konon-kononnya awak nak tunjuk insaf dengan bertudung?

Hanya orang yang berfikiran cetek sahaja yang cakap begitu. Tapi sekarang, saya elakkan diri daripada ambil tahu hal-hal begitu. Dahulu kalau ada yang mengeji saya, saya akan sedih, menangis dan tertekan tapi sekarang, saya boleh ketawa dan tergelak sendiri. Biarlah apa orang nak kata, saya tak hidup atas duit mereka, sekarang saya cuma berikan terbaik untuk keluarga dan suami saya sahaja.

Pengajaran paling besar daripada Tanah Suci?

Islam itu mudah, cuma kita sahaja yang menjadikan ia susah.

Anda seorang yang berfesyen, jadi bila berpenampilan baru begini, pasti banyak macam idea fesyen bertudung bagaimana yang hendak digayakan, komen sikit.

Saya seorang sederhana sahaja, sebelum ini pun, saya bukannya seksi sangat. Dalam bab tudung juga, sebenarnya dah lama saya ada koleksi tudung untuk pakai ke majlis tertentu. Cuma lakonan sahaja, saya tak pernah dapat watak bertudung. Jadi tak sukar untuk saya menggayakan fesyen bertudung, bertudung pun boleh berfesyen asalkan menutup aurat. Sekarang pun sudah ada beberapa orang kawan yang menawarkan diri untuk bantu saya untuk pilih fesyen yang sesuai dengan imej baru.

Apa jadi dengan pakaian-pakaian lama?

Ada yang masih disimpan sebab macam singlet pun, ada yang boleh disuai-padankan dengan cardigan atau jaket berlengan panjang. Sebenarnya, masa sebelum pergi umrah, saya sudah berikan baju-baju lama kepada sepupu-sepupu saya. Tak sangka itu petanda awal.
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment