Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

14 Apr 2012

'DIA CIUM DAHI SAYA SEBELUM PI KERJA' KATA TUNANG SUSULAN KONSTABEL NAN MAUT DALAM KEMALANGAN (KEJAM)


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

“Seperti biasa saya bersalam dengannya sebelum arwah pergi kerja tetapi secara tiba-tiba arwah mencium dahi saya menyebabkan saya terkejut,” kata Siti Junaidah Mohd Hasnan, 20, bakal tunang Konstabel Nan Ruazlan Zulkifli, 23, yang maut dalam kemalangan ketika cuba mengejar sebuah kereta yang dalam keadaan mencurigakan di Permatang Tinggi, di sini jam 8.45 malam kelmarin.

Siti Junaidah berkata, dia tidak menyangka tindakan arwah yang tidak pernah dilakukan sebelum ini menjadi petanda bakal tunangnya itu meninggalkan dia selamanya.

Katanya, sebelum kejadian, Ruazlan datang ke rumahnya yang terletak bersebelahan rumah arwah kira-kira jam 8 malam dan ketika itu tidak menunjukkan sikap pelik atau meninggalkan apa-apa pesanan sebelum mereka bersalam dan arwah mencium dahinya.

Menurutnya, setengah jam kemudian dia menghubungi arwah namun panggilannya tidak dijawab menyebabkannya tidak sedap hati.

Katanya, kebiasaannya arwah menjawab panggilan telefonnya meskipun sibuk dengan tugas sebagai anggota polis.

“Pada malam kejadian, saya membuat panggilan telefon kepadanya namun tidak dijawab menyebabkan saya susah hati.


“Saya hubungi lagi berulang kali, namun tidak dijawab dan merasakan ada sesuatu yang tidak elok menimpa arwah,” katanya ditemui di rumah mayat Hospital Bukit Mertajam, di sini, malam kelmarin.

Siti Junaidah berkata, dia hanya mengetahui kemalangan yang menimpa arwah melalui seorang rakan abangnya yang menghubungi bertanyakan nombor pendaftaran motosikal arwah.

“Jam 9 malam, seorang rakan abang hubungi saya bertanyakan nombor pendaftaran motosikal milik arwah.

“Dia (rakan abang) melihat satu kemalangan dan ingin kepastian sebelum memberitahu arwah terbabit kemalangan,” katanya.

Menurutnya, mereka merancang bertunang dalam masa dekat ini, namun hajat itu tidak kesampaian kerana Ruazlan terlebih dulu meninggalkannya.

“Kami sudah membuat persediaan dan arwah juga sudah membeli beberapa barang untuk dijadikan hantaran pada majlis itu nanti.

“Arwah juga sudah menghantar barang hantaran itu ke rumahnya di Johor, namun semuanya kini tinggal kenangan,” katanya.

Menurutnya, sejak enam bulan mengenali Ruazlan, arwah seorang yang peramah dan sikapnya menyenangkan dia serta ahli keluarganya. Arwah tinggal menyewa bersama dua abang Siti Junaidah iaitu Mohd Rosnaini, 32, dan Mohd Amirudin, 30.

Siti Junaidah berkata, dia reda dengan kejadian itu meskipun sedih dan akan mengiringi jenazah arwah ke kampungnya di Felda Kahang Barat, Kluang, Johor untuk pengebumian.-METRO
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment