Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

23 May 2012

MACAMANA NAK JADI BLOGGER BERJAYA ??!!


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Apa khabar semua !! tak tahu nak tulis entri apa hari ni !! sebelum ni asyik copy paste je , hari ada mood sikit nak buat entri sendiri . Macamana nak jadi blogger berjaya ?? Di sini saya nak huraikan beberapa kriteria nak jadi blogger berjaya .

1. Entri mesti power 
-apa maksud entri mesti power. Maksudnya entri itu mesti meninggalkan kesan yang mendalam kepada pembaca dan kemungkinan dia akan membacanya berkali-kali. Dan seterusnya dia akan like dan kongsikan dengan kawan-kawan dalam facebook twitter dsb.

2. Tulis entri sekerap mungkin bukan copy paste macam blog ni !! 
-tulis entri sekerap mungkin pagi sekali tengahari sekali dan petang sekali dan malam sekali dan kalau boleh jadi macam ben asaari  kat mana saja dia akan buat entri sebab dia guna blogger mobile.

3. Pilih topik entri yang orang tak pernah buat tajuk tu 
-pilih topik yang orang lain belum buat dan kita orang pertama buat tajuk tu baru lah google senang jumpa blog kita dan ada kat rank first page google. 

4. Rajinlah blogwalking dan tinggalkan jejak kita supaya orangh kenal kita 
-Blogwalking adalah satu cara supaya orang kenal kita  dan orang tau apa yang kita update hari ni . Di samping tu pakat lawan follow lah supaya follower bertambah . Pakat lawan like lah kat facebook masing2.

5.Buat entri awal sebelum orang cari entri tu 
Buat lah entri tentang satu2 topik tu awal-awal contohnya KEPUTUSAN PRU13 . Walhal PRU13 belum ada lagi tapi keputusan kita dah buat . Jadi dapatlah trafik sikit sebelum blog kita terlepas ke belakang dalam google.

6.Jangan terlalu banyak sangat iklan dan pop up 
-Terlalu banyak iklan dap pop up akan membuatkan visitor bosan dengan blog kita macam ada setengah blog tu setiap kali nak buka entri baru akan keluar pop up paksa kita like fan page dia , apa ni , mengganggu la !!!Macam blog ni pop up akan keluar sekali je waktu mula2 masuk blog ni lepas ni kau like ke tak like dia tak tanya dah , ok kan !! Iklan kalau banyak tak pa , masalahnya iklan float  yang mengganggu ni.


7. Jangan banyak sangat gambar 18SX
- YANG 18SX NI CUKUP BAHAYA .bagi yang guna blogger kalau nasib tak baik google akan ban  atau haramkan akaun tu . kalau cerita 18 sx tak pa , tapi gambar memang sensitif. dengan gambar lucah ni visitor boleh duduk lama kat blog kita. Tapi fikir sma le , blog ni blog cari makan , tak elok lah ada gambar lucah . Bagi saya sendiri gambar pompuan tak pakai tudung pun saya dah rasa berdosa , inikan pula gambar lucah. Lagipun tak da keberkatan duit yang dapat tu nanti !!

8.Ping entri ke mana2 seperti busuk.org ni famous kat malaysia , guablog.com, apesal.com dsb 
-buat entri dan ping ke tempat tu , cara nak ping cari dalam google, sorry ye !!

9. Dan yang terakhir NIAT buat blog ini kerana Allah 
-insyaAllah akan berjaya . Penulisan blog ni pun jangan lah bercanggah sengan batas2 agama ye. Saya tuan blog mengucapkan selamat berblog dan selamat berjaya dan entri ini adalah hasil buat fikitan sendiri tak ambil dari mana2 sumber. Bye 



Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment