Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

9 Dec 2011

Kesan Buruk SBPA 2012 – LNPT Bawah 70 Peratus


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Nampaknya pekeliling SBPA 2012 untuk penjawat awam mula dihebahkan tetapi isu kandungan yang terdapat dalam syarat-syarat kenaikan gaji SBPA 2012 iaitu berhubung kenaikan gaji tahunan ada dikalangan penjawat awam menyatakan kerisauan berhubung dengan dasar membesarakan mereka yang berprestasi dibawah markah 70 (iaitu 69 kebawah).
JPA telah membuat semakan keatas LNPT 2010 dengan mengambil sample 10% daripada jumlah PA atau lebih tepat seramai 131,196 orang dan mendapati :
Markah 90 keatas – 39%
Markah 80-89 – 55.6%
Markah 70-79 – 4.3%
Markah 69 kebawah – 1.1%
Ini bermakna hanya mereka dalam golongan 1.1% sahaja yang akan dibuat penilaian keatas prestasi oleh panel yang dilantik untuk mempastikan tiada penganiayaan berlaku sebelum tindakan membesarakan ke atas mereka diambil.
Menurut Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Abu Bakar Haji Abdullah dalam laman facebook nya percaya kebanyakkan Penjawat Awam bukanlah dalam golongan ini dan hanya segelintir yang benar-benar bermasalah. Walaubagaimanapun perlaksanaan yang akan dilaksanakan, penjawat awam perlulah telus dalam menjalankan tugas harian yang diberikan.
* Kalau kerja elok, buat apa nak risau. Jangan sampai orang cakap tentang orang kerja kerajaan makan gaji buta. Kerajaan dah bagi kenaikan gaji sepatutnya lebih bersyukur daripada orang yang bekerja di swasta dan GLC. Gaji dah naik lepas ni prestasi mesti nak naik kan..

Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment