Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

19 Feb 2013

Punca banjir kilat di Puchong


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Punca banjir kilat di Puchong adalah longkang sumbat , air tak dapat mengalir , dan sistem perparitan yang tidak baik , pada pendapat aku saja . nak tahu lanjut baca ni , dari Sinar Harian ....

Punca banjir kilat

Punca banjir kilat

Punca banjir kilat

Punca banjir kilat

Punca banjir kilat
Punca banjir kilat


PUCHONG – “Memang rasa terkejut apabila paras air naik tiba-tiba di tengah laluan lebuhraya menyebabkan kereta saya tenggelam sekelip mata,”kata, Dr Choong, salah seorang pemilik kenderaan yang tenggelam dalam kejadian banjir kilat di Lebuhraya Damansara Puchong (LDP), petang semalam.

Dakwanya, ketika kejadian beliau dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Subang Jaya selepas menghadiri mesyuarat di sebuah kolej swasta di sini.

Katanya, sebaik membelok keluar dari Bandar Puchong Jaya menghala ke Bandar Puteri, air tiba-tiba melimpah penuh di atas jalan menyebabkan keretanya dan tiga lagi kereta berdekatan tidak dapat bergerak.

Dalam keadaan cemas itu, Choong berkata, dia mengambil keputusan berdiam diri dalam kereta dan tidak membuka pintu kerana khuatir air melimpah masuk dalam kenderaan.

Menurutnya, apa yang difikirkan ketika itu, kereta yang seolah-olah menjadi sampan bergerak di atas jalan itu berlanggar dengan kereta lain yang turut terkandas di atas jalan.

“Kejadian berlaku kira-kira jam 4.45 petang ketika hujan lebat, memang saya tidak sangka menjadi mangsa dan terperangkap  sebelum kereta saya ditarik oleh orang ramai menggunakan tali.

“Saya tidak pandai berenang, memang takut hendak buka pintu dan keluar dari kereta apabila melihat  paras air di luar sudah melebihi pinggang,”katanya kepada Sinar Harian.

Sementara itu, dalam kejadian semalam, lebih 30 buah kereta ditenggelami air termasuk yang diletakkan di tempat letak kereta sebuah pusat beli-belah terkenal di sini.

Sinar Harian difahamkan, ruang kedai tingkat bawah pusat beli-belah itu turut dinaiki air malah kawasan sekitar Bandar Puchong Jaya tenggelam dan kesemua laluan LDP ke Bandar Puteri terpaksa ditutup kepada pengguna selama beberapa jam.

Kejadian semalam turut menyebabkan kesesakan berlaku hampir tiga kilometer dari arah Sunway ke Puchong Perdana.
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

5 comments:

Unknown said...

dasyatnya,,,,

Bunda_nora said...

yelah dahsyat jer bunyi nyer...

Athirah said...

pergh,, camtu sekali air, tinggi gak tu, bahaya banjir ni,,huhu

Mia Liana said...

makkk aiii... masalah sistem saliran tu....

Anonymous said...

DH LONGKANG TERSUMBAT..NK WAT CMNE

Post a Comment