Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

20 Feb 2013

Terbakar kampung nampak asap di Marang


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Terbakar kampung nampak asap di Marang , dah takde rezki , dah tu pula , dekat-dekat nak kawen , semua dulang hantaran musnah terbakar, kenduri kawen tetap diteruskan juga , mana boleh kansel , jemputan kahwen dah buat , malu satu hal , dah takdir ilahi , apa nak buat  , dah suratan takdir , itu suratan takdir ( Gersang ) , banyak sebab lah kan ? Harta boleh cari , nyawa orang tersayang ? Menurut Sinar Harian hari ni .......
Terbakar kampung nampak asap di Marang

MARANG - Hasrat seorang bapa, Yahya Harun, 61, untuk mengadakan kenduri kahwin anak lelakinya di Tumpat, Kelantan 21 Mac depan tetap diteruskan walaupun barang hantaran dan tempat tinggal mereka di Kampung Titian Baru di sini, musnah dijilat api.

Kebakaran yang mengakibatkan keluarga Yahya tinggal sehelai sepinggang turut memusnahkan kesemua persiapan perkahwinan anak keempatnya, Syawal Firdaus, 26, dan bakal menantu, Siti Fatihah Doloh, 25, termasuk set bilik tidur pengantin.

Bagaimanapun, Yahya dan isterinya Fazilat Mamat, 49, bertegas untuk meneruskan kenduri kahwin dijadualkan pada 21 Mac depan di negeri Che Siti Wan Kembang itu kerana pemilihan tarikh telah dibuat dan dipersetujui kedua-dua belah pihak.

“Sebanyak 21 dulang barang hantaran seperti pakaian, minyak wangi, kasut dan pelbagai barangan lain yang dalam proses disiapkan termasuk set bilik tidur musnah dalam kebakaran itu dan kesemua barang itu perlu digantikan dengan yang baru.

“Ini kerana kami tetap akan meneruskan kenduri kahwin Syawal dan Siti Fatihah mengikut jadual asal termasuk mengadakan kenduri sambut menantu di rumah kami pada April depan,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di sini, semalam.

Akhbar ini semalam melaporkan kebakaran yang berlaku kira-kira jam 3.30 petang itu  memusnahkan keseluruhan rumah Yahya dengan anggaran kerugian lebih kurang RM100,000 termasuk bahagian dinding rumah bersebelahan pasangan terbabit.

Namun, Yahya berkata, taksiran kerugian itu meningkat lebih sekali ganda kepada RM250,000 selepas pemeriksaan terperinci dilakukan ahli keluarganya dan anggota bomba dan penyelamat yang membuat pemeriksaan di kawasan kebakaran.

Kesian kan ?
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

4 comments:

hainom OKje said...

Tak de rezekikan b. Cik nk buat camne...tp pengantin ttp suka tu sebab mak Pak tetap nk teruskan majlis tu...

Zainal said...

@hainom OKje malang tak berbau

Noor Mala Shahar said...

semoga bersabar dengan ujian Allah..

Ieta Mat Sa'ad said...

Kesian, dugaan yang maha dahsyat. Pasti ada hikmahnya tu... Moga Allah membantu mereka sekeluarga

Post a Comment