Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

10 May 2012

' BOB LOKMAN PULA MENINGGAL ' HARI TU ARWAH BOB KUMAN MENINGGAL


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Ini adakah petikan dari blog mazidulakmal.com cerita pasal YB Nik Aziz tersilap taip  ' Bob Lokman mati ' dalam twitter dia . Sebenarnya Bob Kuman yang mati .


Sebelum ini saya menegur kandungan Twitter Datuk Nik Aziz Nik Mat kerana mengeluarkan kenyataan amat tidak tepat.






Saya catatkan, Bok Lokman masih hidup, Bok Kuman telah meninggal dunia.






Mengapakah saya bertindak memperbetulkan informasi itu? Kerana saya berada di lokasi kejadian Bob Kuman menghembuskan nafas terakhirnya. 


Sebagai blogger, saya hanya cuma mengingatkan, setiap pemimpin samada dari parti kerajaan atau pembangkang harus terlebih dahulu meneliti kesahihan maklumat diterima sebelum dihebahkan kepada orang ramai melalui laman sosial.


Jika diperbetulkan kemudian sekalipun, maklumat itu telah tersebar dan dibaca oleh masyarakat. .


Kita harus akur, maklumat disebarkan oleh pemimpin, lazimnya diterima dan dipercayai oleh pembaca.  


Adakah kesilapan itu berlaku berikutan tersalah taip atau 'typo' seperti didakwa sebilangan pembaca blog ini?


Baramkali.


(Perkataan 'Baramkali' itu contoh typo. Perkataan sebenar 'Barangkali')


Menariknya, berikutan teguran itu, sebilangan pembaca blog ini menghentam saya dan melemparkan pelbagai tuduhan. 


Terima kasih, komen dicatatkan adalah percuma.


Terfikir, jika teguran terhadap kesilapan kecil seperti itu tidak boleh diterima oleh penyokong beliau, siapakah sebenarnya layak menegut Datuk Nik Aziz?


Ops! 'Menegut' itu typo, perkataan saya maksudkan 'menegur'.


Maaf.




Araublogger-hidup dan mati tu ketentuan  Allah, kita cuma perlu bertawakkal !! 

Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment