Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

31 Jan 2012

Ustaz Azhar Idrus : Petua Mencari Jodoh


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Ustaz Azhar Idrus : Petua Mencari Jodoh | Semua orang mahukan ditemukan dengan jodohnya dengan cepat. Tetapi ramai yang tidak berusaha untuk mencari jodoh. Berikut merupakan ulasan video dan artikel dari ustaz ranking no 1 Malaysia (LINK), Ustaz Azhar Idrus (UAI) berkenaan dengan tajuk : Petua Mencari Jodoh. Semoga bermanfaat kepada semua.


Soalan dari hadirin?

Apa yang payah sangat nak nikah, macam mana eh ustaz?

Jawapan ustaz :

1) Nikah sebenarnya adalah perkara yang mudah.

Sahabat bertemu dengan nabi, memberitahu hajat untuk meminat seorang perempuan. Lalu nabi kata, pergilah merisik perempuan itu.

2) Jumpa Ibu bapa

Jika berkenan dengan seseorang, terus berjumpa dengan ibu bapa tersebut dan nyatakan hajat untuk memperisterikan anak mereka. Jika mereka bersetuju, beritahu ibu bapa kita untuk hadir merisik keluar si perempuan.

3) Susah Cari Calon

Jangan susahkan diri untuk mencari calon. Cari wanita yang ada disekeliling kita. Beranikan diri untuk merisik wanita tersebut.

 P/S- Pada zaman sekarang kita hanya pandai bercakap mengenai soal jodoh, tetapi jika diminta untuk merisik, takut seribu bayangan. Perkara itulah yang menyebabkan seseorang itu lambat berkahwin. Maka, jika kita suka pada seseorang, maka risiklah dia dengan niat kerana Allah SWT.-Melayukini.net
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment