Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

28 Jan 2012

Tu Dia !! Buaya Terbesar Dunia di Filipina (7 Gambar)


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Tu Dia !!  Buaya Terbesar Dunia di Filipina (7 Gambar) |  Pernahkah anda melihat seekor buaya yang mempunyai saiz sangat luar biasa? Buaya jenis ini amat jarang sekali ditemui di kawasan negara Malaysia, walaubagaimanapun, jika anda pernah bertandang ke Taman Buaya, Melaka sudah pasti anda akan dapat melihat seekor buaya bersaiz besar betul-betul di hadapan pintu masuk pusat tersebut. Namun demikian, buaya tersebut telah lama mati, dan pihak kerajaan telah mengawetkan buaya tersebut dan sehingga kini ia kekal dari segi bentuk fizikalnya.

Kini lain pula ceritanya, seekor buaya jantan gergasi berukuran 21 kaki (6.4 meter) telah ditangkap hidup-hidup di tebing sungai di Bunawan, sebuah bandar di wilayah Agusan del Sur pada 03 September 2011. Buaya, seberat 1,075 kilogram, ini adalah yang terbesar ditangkap hidup di Filipina sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Pegawai-pegawai hidupan liar cuba untuk mengesahkan sama ada buaya tersebut adalah tangkapan terbesar di dunia, kata Theresa Mundita Lim kerajaan Kawasan Perlindungan dan Biro Hidupan Liar. Mari kita lihat gambar buaya terbesar di dunia ni. Jom!


 P/S- Kebiasaanya buaya jenis ini banyak juga dijumpai di perairan negeri Sabah & Sarawak. Di semenanjung pula, kebiasaanya ia bersaiz normal seperti yang biasa kita lihat. Itu sebablah, di Sarawak ramai orang gelar buaya sebagai Bujang Senang. Masyarakat di sana perlu berhati-hati apabila melalui tempat-tempat seperti sungai, kawasan pokok bakau kerana bimbang terdapat buaya yang sedang melalui kawasan tersebut.-Melayukini.net
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment