Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

23 Jan 2012

Rita Rudaini ke Mahkamah Lantik Peguam


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Rita Rudaini ke Mahkamah Lantik Peguam | Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul’. Perumpamaan itu sesuai menggambarkan ujian rumah tangga yang berlaku kepada pelakon cantik, Rita Rudaini.

Jika diselak lembaran diari dirinya dari awal perkahwinan dengan pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Razak, 25, lebih banyak pahit berbanding kemanisan yang dirasai.


Rita dan Aidil mendirikan rumah tangga pada 25 Februari 2008, di Songkhla, Thailand berwalikan abang Rita, Ahmad Musyaiful Mokhtar dengan mas kahwin RM777.77 dan wang hantaran RM7777.77.

Keputusan Aidil mengahwini Rita, nyata telah mencalarkan hati keluarga Aidil. Sementelah lagi, orang tua Aidil menganggap mereka membelakangkan keluarga.


Malah kontroversi itu, menimbulkan persengketaan berpanjangan apabila Rita dan keluarga Aidil saling berbalas kenyataan menerusi media.



Bagaimanapun, ibu bapa Aidil mula menerima Rita sedikit demi sedikit selepas kelahiran Airit Rayyan Rizqin, 3. Malah mereka turut melawat Rita di hospital.

Namun ia bukanlah penamat segalanya, apabila industri dikejutkan dengan berita pergolakan rumah tangga Rita dan Aidil, pada 2010.

Aidil memfailkan Sulh dan tuntutan penjagaan anak. Keputusan itu dibuat Aidil setelah Rita enggan mengikut Aidil pulang ke kampung halamannya sekali gus menyebabkan timbul persengketaan.

Lebih perit buat Rita apabila ketika itu, dia sedang hamil anak kedua.

Namun selepas kelahiran Airit Rafqa Arjuna, yang kini berusia sembilan bulan, Rita dan ibu bapa Aidil mengambil jalan untuk berdamai, sekali gus melupakan persengketaan lama mereka.

Aidil juga telah kembali ke pangkuan Rita, sekali gus menangguhkan permohonan Sulh dan tuntutan penjagaan anak serta berjanji memulakan kehidupan baru.

Kembali bergolak

Bagaikan tiada kesudahan, konflik pasangan ini kembali mencuri tumpuan media dan masyarakat. Konflik dipercayai berpunca selepas Rita bertelagah dengan adik iparnya, Zaquan Adha yang juga suami kepada aktres Ayu Raudhah, menerusi Twitter baru-baru ini.

Bermula dengan sindir-menyindir, perang Twitter mereka semakin panas apabila Rita membuat tuduhan besar terhadap Zaquan. Sesiapa saja yang mengikuti Twitter mereka, pastinya terkejut dengan pendedahan Rita.

Zaquan pula mendakwa, Rita keterlaluan hingga menjatuhkan maruahnya sebagai orang yang dikenali.

Lebih memburukkan keadaan, Aidil dilaporkan keluar dari rumah, meninggalkan Rita dan anak-anaknya di Damansara selepas beberapa hari perang Twitter itu berlaku. Rita berkata, ketika itu, dia dan dua anak mereka berada di kampung, Kangar, Perlis.

Dalam ‘drama’ ini, Rita turut mendakwa, Zaquan dan Ayu Raudhah berkomplot membantu Aidil keluar dari kediaman mereka.

Selepas seminggu, Rita kemudiannya menerima surat daripada peguam Aidil dan sehingga kini, isi kandungan surat itu masih belum terungkai.

Pertahan hak!

Tidak berdiam diri, Jumaat lalu, Rita hadir di Mahkamah Syariah, Shah Alam dan melantik peguam, Datuk Mohd Zaidi Mohd Zain bagi menyelesaikan isu surat yang diterimanya.

“Surat tuntutan yang dikemukakan Aidil tidak mengejutkan saya kerana Aidil pernah berbuat demikian semasa pergolakan rumah tangga kami pada 2010,” katanya.


Enggan mengulas lanjut mengenai surat itu, Rita berkata, dia menyerahkan urusan itu kepada peguamnya. Sementara, menerusi Twitternya, Rita menjelaskan dia tidak meminta atau meraih simpati sesiapa dan apa yang dilakukannya adalah untuk diri sendiri selain mempertahankan haknya sebagai seorang ibu dan isteri.

Rita juga memohon dari ALLAH SWT agar memberikannya kekuatan. Malah Rita juga bersyukur kerana masih bekerja dan memikirkan bagaimana nasib isteri serta ibu yang terpaksa melalui ujian sepertinya dan tidak bekerja.-Harian Metro Online
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment