Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

20 Jun 2013

Gambar kereta terjunam !! Inilah akibatnya kalau pedal minyak disangka brek !! Takziah !!


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Seorang pekerja kedai buku di Jalan Padi 1, Bandar Baru Uda di sini, tergamam apabila Proton Saga FLX warna emas dipandunya terjunam dari tempat letak kereta setinggi satu meter,di sini, semalam.

Mangsa, Zanariah Abu Bakar, 35, yang baru selesai menghantar dua anaknya berusia enam dan sembilan tahun ke sebuah tadika swasta di sini, bersyukur kerana terselamat tanpa mengalami sebarang kecederaan.

Zanariah yang ditemui berkata, dia bekerja di kawasan berhampiran sejak 2009 dan menggunakan tempat letak kereta itu sejak dua bulan lalu selepas membeli kereta berkenaan.

"Saya tidak sangka tersalah tekan pedal minyak ketika meletak kereta dalam kotak menyebabkannya terus ke depan lalu terjunam menyebabkan kerosakan enjin.


"Sebenarnya hari ini saya mahu menghantar kereta ke pusat servis untuk kali kedua selepas singgah sebentar di pejabat, namun tidak menyangka tersilap menekan pedal minyak.


"Rasa terkejut dan tergamam selepas terjunam bersama kereta ke jalan raya, namun apakah daya ia sudah berlaku dan bersyukur kerana umur masih panjang," katanya.

Menurutnya, dia hanya sakit tengkuk dan bahu serta terkilan kerana kereta yang baru dibeli sejak dua bulan lalu mengalami kerosakan teruk.

Katanya, dia bernasib baik kerana tiada kereta melalui jalan di bahagian bawah kerana jika tidak boleh mengakibatkan kemalangan maut.

Dia mengakui kejadian itu disebabkan kecuaiannya tetapi berharap pihak berkuasa memasang penghadang atau tembok setinggi setengah meter bagi mengelak kejadian sama berulang.

"Sebelum ini ada beberapa kenderaan lain hampir terjunam apabila meletakkan kereta di kawasan berhampiran.

"Saya berpendapat lebih selamat sekiranya kawasan itu mempunyai penghadang besi atau tembok kerana dapat menghalang kereta daripada terjunam," katanya. -Metro

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara Asisten Komisioner Ruslan Hassan ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan polis berhubung kejadian itu dan memberitahu ia akibat kecuaian.

Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

2 comments:

Farah Waheda Wahid said...

ermm.... bagaimanakah itu? adakah lesen baru?

Mizz Aiza said...

bahayanya.. nasib baik tuan kereta ok je..

Post a Comment