Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

25 Jun 2013

Eksklusif !! Inilah kata Achey selepas menang BMB !


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !

Juara program Bintang Mencari Bintang (BMB) Achey atau nama sebenarnya Mohd Nasir Hamzah tidak akan meninggalkan kerjanya sebelum ini sebagai mekanik.

Achey, 27, berkata, walaupun bergelar juara dan mungkin bakal memiliki masa depan yang cerah di bidang seni, dia nekad untuk kekal dengan pekerjaan itu dan akan meluaskan lagi bengkel miliknya menggunakan hasil hadiah RM200,000 yang dimenanginya itu.

"Saya tidak akan tinggalkan kerja sebagai mekanik walaupun akan popular nanti. Mungkin tawaran kerja makin bertambah, tetapi bengkel saya tidak akan ditutup.

"Mungkin saya akan kembangkan lagi perniagaan bengkel saya itu. Duit yang dimenangi pula akan menjadi wang untuk menyambung kehidupan. Tiada perancangan lain buat masa ini," katanya.

Tambah Achey yang juga merupakan anak didik Harun Salim Bachik dalam BMB, dia percaya, kerjaya seninya nanti tidak akan menggugat minatnya dalam bidang pembaikan kereta.

Sementara itu, Achey berkata, dia sudah pun bersedia untuk mengharungi cabaran dan dugaan industri seni tempatan, Malah anak kelahiran Segamat Johor ini berharap agar tempoh tiga bulan bertanding dalam BMB dapat memberikan pengalaman dan persediaan untuk mengharungi dunia seni nanti.

"Saya tak sangka boleh menang dan berada sehingga ke tahap ini. Alhamdulillah ini semua berkat daripada pengajaran oleh sifu saya Abang Harun.

"Dia mengajar saya cara untuk menjadi pelawak profesional sepanjang berada dalam BMB. Insya-Allah pengalaman itu akan diterapkan dalam diri untuk mengharungi kehidupan baru saya sebagai anak seni," ujarnya.

Dalam pada itu, dia juga berkata sudah bersedia untuk menerima kritikan daripada para peminatnya agar dapat mengasah lagi bakat itu menjadi lebih baik.
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

1 comment:

OKje said...

Best ke dia beraksi ni tak tengok pun!!

Post a Comment