Pages

Belajar Cara Buat Duit Dengan ChurpChurp

21 Aug 2012

Hari Raya kedua di KFC


Pendapatan lumayan dengan bekerja sambilan dari rumah klik sini !
Suasana di KFC sewaktu raya kedua

1. Raya tahun ni sama je macam tahun-tahun yang lepas , tak dak perbezaan sebab umur dah makin meningkat , semakin tua dan , raya ni tak berapa memberi makna sangat , cuma bagi saya yang dah berumur ni , raya hanya dihayati dari sudut agama saja, merupakan hari kemenangan setelah sebulan berpuasa tanpa tinggal walau sehari.

2. Hari raya pertama di sambut di Kangar  sebelah pagi dan Kodiang sebelah petang , dan ada barbeque sebelah malamnya . Saje berhimpun ramai-ramai adik beradik buat barbeque daging dan ayam , siang tu kami kosongkan perut untuk diisi dengan barbeque pada sebelah malam . Black pepper sos tu anak saudara buat sendiri sedap betol , mana dia dapat resepi tak tau . Untuk pengetahuan anda barbeque ni memang acara tahunan kami adik beradik .

3. Raya ni hanya patut disambut oleh orang yang berpuasa penuh sebulan saja , yang tak penuh tak leh raya , ha ha gurau je . Hari raya kedua aku disambut di KFC , kedai lain semua tutup , malas nak masak , saja nak ambil angin luar , KFC lah tempatnye. Lepas makan kenyang di KFC baru pergi buat lawatan ke rumah saudara termasuk rumah mertua sekali lagi ,makan laksa , hantu laksa betol !!

4. Sebelah malamnya ronda-ronda rumah kawan kepada adik , makan nasi pula , balik  rumah pukul 11 malam terus tidur . Dan acara biasa sewaktu raya selain dari bermaaf-maafan adalah acara masuk tandas , bukan apa dah makan macam-macam, sumbat macam-macam , dah tentu perut sakit , dan ada yang bergilir-gilir masuk tandas , kanak-kanak ada juga yang kejap cirit, kejap cirit .

5. Acara terakhir bagi aku adalah acara mengira duit raya anak-anak masing-masing , anak ada 2 orang campur semua je bahagi dua , sebab duit tu dah bercampur . biasanya aku masukkan duit tu dalam ASB menabung untuk masa depan mereka .
Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni .....

No comments:

Post a Comment